32 godziny programowania non-stop, ponad 30 uczestników i jedno zadanie – stworzyć aplikację, która podniesie komfort życia mieszkańców Płocka. W niedzielę, 21 maja zakończył się pierwszy, organizowany w Płocku przez tamtejszy Urząd Miasta, maraton programistyczny dla pasjonatów technologii – Hackathon City Coders Płock. Uczestnicy wydarzenia w majowy weekend 20-21 maja, intensywnie pracowali, wykorzystując otwarte przez Urząd Miasta bazy danych, by od zera zaprogramować aplikację
przeznaczoną dla mieszkańców bądź turystów odwiedzających Płock.
W zmaganiach z technologią wspierali ich mentorzy z firm Qumak S.A., SAP Polska a nadzór nad bezpieczeństwem prawnym zapewniali specjaliści z kancelarii BWHS. Pasjonaci programowania postawili na promowanie aktywnego trybu życia i korzystanie z kulturalnych atutów miasta.
Zwycięski zespół stworzył aplikację, umożliwiającą zebranie grupy osób uprawiających tę samą dziedzinę sportu, aby móc wspólnie trenować. Poprzez aplikację można wybierać obiekty do ćwiczeń na terenie miasta Płock oraz profil osób, z którymi chcemy uprawiać sport – tak aby np. ich umiejętności były dostosowane do naszych.
Drugie miejsce na podium zajęła aplikacja aktywizująca osoby pracujące, które mają niewiele czasu w ciągu tygodnia na spędzanie wolnego z rodziną. Po ustawieniu odpowiednich filtrów, rozwiązanie podpowiada jaką aktywność można podjąć w bardzo krótkim czasie np. mamie z synem. Proponuje najbliższe obiekty kulturalne, np. teatr, a gdy zaznaczymy, że jednocześnie potrzebujemy opiekunki do dziecka, wskaże nieodległe od teatru miejsce, gdzie znajdziemy nianię.
Podium zamknęła aplikacją wykorzystująca możliwości rozszerzonej rzeczywistości (AR – Augmented Reality) do wygodnego zwiedzania miasta. Funkcjonująca stale w tle, nie wymaga od odbiorców żadnego zaangażowania, a gdy zbliżymy się np. do ważnego zabytku, głosowo poinformuje nas, co to za historyczne miejsce.
Jury przyznało również jedno wyróżnienie – był to pomysł na aplikację, wykorzystującą dane, które są w posiadaniu urzędów, ale nie były do tej pory wykorzystywane. Przykładem mogą być informacje o terenach, na których aktualnie koszona jest trawa. To informacja dla alergików, by wiedzieli których części miasta w danym okresie lepiej unikać.
Zwycięskie aplikacje zostały nagrodzone sprzętem elektronicznym, a główną nagrodą były laptopy HP OMEN, zaprojektowane specjalnie dla graczy. Organizatorami pierwszego płockiego Hackathonu byli: Urząd Miasta Płocka (organizator główny) przy współpracy z Przetwórnią, United Nations Institute for Training and Research (Unitar) i Cifal. Partnerami wydarzenia zostali m.in.: Qumak S.A.(partner główny), Star ITS, Polkomtel Sp. z o.o. operator sieci Plus, SAP Polska, Płocki Park Przemysłowo-Technologiczny, kancelaria BWHS oraz ChallengeRocket.com.