„Smart Okazje – zwyczaje zakupowe Polaków” to raport sieci AdRetail, należącej do Grupy Interia.pl. Wyniki raportu zostaną zaprezentowane podczas Forum IAB w Warszawie. Kto najczęściej korzysta z promocji? Jakie sklepy najchętniej wybierają Polacy? Kto w gospodarstwie domowym podejmuje główne decyzje zakupowe? Jakie miejsce w procesie zakupowym zajmują nowe technologie? To tylko część z pytań, na które odpowiedzi przyniesie raport sieci AdRetail.
Polacy aktywnie poszukują promocji – przeglądają gazetki promocyjne (także w formie elektronicznej), odwiedzają strony internetowe sklepów, korzystają z aplikacji agregujących oferty. Wybierając sklep, zwracają uwagę na ceny poszczególnych produktów oraz rabaty. Do regularnego poszukiwania informacji o okazjach przyznaje się aż 26% badanych (w tym 36% kobiet i 21% mężczyzn).
Okazuje się przy tym, że nie tylko najmniej zamożni konsumenci korzystają z upustów cenowych. Jak wynika z badania „Smart Okazje – zwyczaje zakupowe Polaków” odsetek respondentów deklarujących zainteresowanie promocjami jest najwyższy wśród osób uzyskujących dochód na osobę wynoszący 3 000 – 7 000 zł:
- 47% respondentów z dochodem 3 000 – 5 000 zł na osobę;
- 37% z dochodem 5 000 – 7 000 zł na osobę.
Co istotne – w poszukiwaniu promocji wyraźnie zaznacza się trend „smart”, polegający na aktywnym wykorzystywaniu nowych technologii w procesie zakupowym. Już nie tylko papierowe ulotki i gazetki promocyjne stanowią ważne źródło informacji o promocjach.
Pierwsze wnioski z badania będzie można poznać na Forum IAB 2017 (7-8 czerwca, Multikino Złote Tarasy w Warszawie). Premierowa prezentacja wyników odbędzie się drugiego dnia Forum – 8 czerwca o godzinie 9.30 w ramach bloku Nowe Rozwiązania. Organizatorem raportu jest sieć AdRetail, partnerem strategicznym jest system płatności mobilnych BLIK, a za realizacje odpowiedzialny jest Mobile Institute.