Xperia S, pierwszy smartfon od Sony, reprezentujący nową filozofię wzornictwa, zakwalifikował się do finału ogólnopolskiego Konkursu Dobry Wzór 2012 na najlepiej zaprojektowane produkty i usługi na polskim rynku. Smartfon Xperia S, wyróżniający się minimalistycznym designem, znalazł się w gronie kilkudziesięciu polskich i zagranicznych produktów najwyższej jakości z obszarów sfery domu, sfery pracy, sfery publicznej i sfery usług.
– Jesteśmy bardzo dumni z zakwalifikowania się naszego flagowego smartfona Xperia S do finału konkursu Dobry Wzór 2012, – powiedziała Agnieszka Jaśkiewicz, szefowa marketingu Sony Mobile Communications w Polsce.
– Cieszymy się, że eksperci docenili wzornictwo smartfona Xperia S, które zdecydowanie wyróżnia nas na tle konkurencji – jest rozpoznawalne od pierwszego spojrzenia, aktywizujące wszystkie zmysły i przemawiające zarówno do emocji, jak i intelektu użytkownika – dodaje Agnieszka Jaśkiewicz.
Budowa smartfona Xperia S wyróżnia się minimalistycznym designem, gdzie nadmiar formy został usunięty, by stworzyć prostą i nowoczesną bryłę, wyrazistą w swej wymowie. Element przezroczysty u podstawy tworzy sylwetkę ikony akcentującą linię ekranu HD Reality Display. Dodatkowo element ten zapewnia wyjątkowy efekt wizualny poprzez podświetlenie oraz integruje w sobie elementy anteny.
Część tylna smartfonu jest lekko zaokrąglona, dzięki czemu naturalnie dostosowuje się do kształtu dłoni. Kształt Xperii S precyzyjnie dopracowano pod względem ergonomicznym, a zastosowanie matowej obudowy chroni smartfon przed pozostawaniem odcisków palców i zabrudzeniami, co zapewnia długotrwały estetyczny wygląd.
Interfejs smartfona Xperia S został zmieniony pod kątem designu tak, by pasować do minimalistycznej wizji obudowy. Zmodyfikowano ruchome tło ekranu podstawowego na bardziej kolorowy strumień, który podkreśla jakość wyświetlacza HD Reality Display i moc procesora z podwójnym rdzeniem). Specjalnie dla rozdzielczości HD zaprojektowano ponad 1000 ikon i czcionkę, która pozwala na doskonały odczyt. Interfejs możemy dopasować do swoich upodobań i stylu, poprzez zmiany tła i koloru kluczowego.
Thomas Waldner, Dział Creative Product Design, Sony Ericsson – Zanim zabierzemy się za tworzenie designu produktu, musimy pojąć otaczający nas świat; dominujące trendy społeczne, polityczne i makroekonomiczne.
Poznawanie świata wokół nas nazywamy Inteligencją Designu
Alexander Sjöstedt, Dział Creative Product Design, Sony Ericsson – Projektujemy produkt dostarczający nowe wrażenia, poszerzający doświadczenia – naszą pracą jest uczynić go zrozumiałym, przyjemnym i dostarczającym rozrywki.
Dostępne kolory: czarny i biały