Szef działu odpowiedzialnego za mobilne przedsięwzięcia firmy Samsung, Shin Jong-kyun powiedział, że jego celem jest potrojenie ilości sprzedawanych obecnie urządzeń mobilnych firmy. Chodzi o sprzedaż na poziomie 60 milionów sztuk. Dodatkowo podkreślił, że biorąc pod uwagę popularność serii Galaxy, pracującej pod Androidem, Samsung będzie starał się wypuścić więcej urządzeń z ekranem dotykowym.
Warto podkreślić, że firma wydawała w zeszłym roku również smartfony działające z systemem Windows Phone 7 Microsoftu oraz własnym systemem, Bada. Łącznie, jak podał Shin, sprzedano około 20 milionów sztuk.
Jego zdaniem, jest to lepszy wynik niż wcześniejsze założenia Samsunga, o sprzedaży 270 milionów telefonów komórkowych. Wynik uzyskany dla smartfonów, daje firmie podstawy do oparcia się również na tym segmencie.
Celem Samsunga, na rok 2011, jest wprowadzenie na rynek 60 milionów smartfonów, a tym samym ostateczne umocnienie swojej marki na tym rynku. Shin dodał jednak, że ważniejszym będzie umocnienie swojej pozycji w Południowo-wschodniej Azji, Chin oraz Centralnej i Południowej Ameryki, aniżeli poleganie na najbardziej zaawansowanych rynkach.