Centrum Technologii Mobilnych Mobiltek otrzymało nagrodę za działający w Krakowie projekt „Smoczy ogień za SMSa” w pierwszej edycji konkursu marketingu bezpośredniego Golden Arrow w kategorii marketing mobilny.
Nagrodzony projekt został zrealizowany dla Karpackiej Spółki Gazownictwa Sp. z o.o. w Tarnowie Oddział Zakład Gazowniczy w Krakowie. Głównym celem usługi było udostępnienie kanału komunikacji SMS Premium Rate, za pomocą którego użytkownik mógłby w dowolnym momencie aktywować zianie ogniem Smoka Wawelskiego oraz pozyskanie z tego tytułu dodatkowych przychodów dla Klienta Mobiltek. Każdy użytkownik korzystający z usługi, w ramach pamiątki z wizyty w Krakowie, ma możliwość pobrania na swój telefon komórkowy ze strony WWW logo/tapety z wizerunkiem Smoka Wawelskiego.
– Akcja w nowatorski sposób wykorzystała kanał komunikacji, jakim jest SMS. Ponadto, interesujące było zaprezentowanie jej wartości dodanej. Być może już niedługo w przewodnikach po Krakowie Smok Wawelski ziejący za SMSa będzie opisywany jako atrakcja turystyczna miasta. – mówi Igor Kaleński członek jury konkursowego.
Usługa cieszy się ogromną popularnością, a informacja o niej przekazywana jest na zasadzie marketingu szeptanego przez samych odbiorców. Korzystały z niej również osoby, które nie odwiedzały Krakowa, lecz wysyłały SMSy, aby sprawdzić działanie usługi oraz pobrać na swój telefon komórkowy wizerunek Smoka Wawelskiego w postaci logo lub tapety. Sama usługa stała się swoistą atrakcją turystyczną, teraz dla każdego Smok Wawelski może ziać ogniem na życzenie.
Mobiltek powstał w połowie 2002 roku. Firma działa w obszarze mobilnej komunikacji dla klientów z sektora biznesowego. Oferowane rozwiązania to zarówno produkty SMS/MMS gotowe, jak również dedykowane aplikacje „szyte na miarę” uwzględniające specyficzne potrzeby i wymagania klientów. Do tej pory Mobiltek był laureatem takich prestiżowych nagród jak druga nagroda w konkursie SIMagine 2004, który odbył się w trakcie 3 GSM World Congress w Cannes za system „Voice Messaging System” oraz nagroda główna w konkursie Gazety Bankowej „Najlepszy Projekt Informatyczny 2005” w kategorii Projekt bankowości elektronicznej i e-finansów za aplikację R-Mobile.
Konkurs Golden Arrow zastąpi dotychczas organizowane przeglądy Boomerang i Złotą Strzałę. Głównym kryterium oceny prac w kategorii marketing mobilny było zastosowanie technologii mobilnych jako kluczowego kanału komunikacji marketingowej.