„Amazon TextBuyIt” to nowa usługa największego sklepu internetowego świata – Amazon.com. Dzięki niej, gdziekolwiek się znajdziemy, będziemy mogli dokonać zakupów za pośrednictwem telefonu komórkowego – ale bez konieczności łączenia się z internetem (DI).
Kilka miesięcy temu Amazon.com uruchomiła mobilną wersję swojego sklepu. Możliwe stało się dokonywanie zakupów na identycznych zasadach, jak w przypadku serwisu skrojonego na miarę komputerów. Teraz firma idzie krok dalej.
Nie będzie trzeba już przeglądać stron w poszukiwaniu upragnionych towarów. Jedyne, co należy zrobić to wysłać SMS-a na numer 262966 z nazwą produktu, szukanym wyrażeniem lub numerem ISBN. Następnie na telefon komórkowy przyjdzie wiadomość zwrotna z wyszukanymi towarami.
Trafność wyników, w przypadku stałych klientów tego sklepu, powinna być wysoka, gdyż system korzystać będzie z bazy ich wcześniejszych zakupów, a także tego, co wcześniej przeglądali.
Jeśli znajdziemy towar, który nas interesuje, należy wysłać drugiego SMS-a z kodem, który znajduje się przy każdym towarze. Teraz pozostaje jedynie czekać na telefon od pracownika Amazon.com, który potwierdzi zamówienie. Do płatności i wysyłki wykorzystane zostaną domyślne dane, zapisane już w systemie.
Usługa dostępna jest od 2. kwietnia br.