Przeciętny Polak w zeszłym roku wysłał 918 SMS-ów, czyli o 72 więcej, niż wynosi średnia unijna. Liczba wysyłanych przez nas wiadomości tekstowych, mimo że nadal jest wysoka, spada. Przyczyna jest prosta – coraz częściej używamy smartfonów i komunikujemy się ze sobą za pomocą aplikacji internetowych. Według raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej w 2015 r. Polacy wysłali ok. 52 mld SMS-ów. Uzyskany wynik jest jednak mniejszy o 0,6% w porównaniu z wynikiem z roku poprzedniego.
Wiadomości tekstowe tracą na rzecz coraz popularniejszych aplikacji mobilnych, takich jak Messenger czy też WhatsApp. Ich dynamiczny rozwój nie byłby możliwy bez upowszechnienia się smartfonów, których sprzedaż w Polsce w zeszłym roku wyniosła 7,5 mln egzemplarzy.
Przyszłość SMS-ów nie jest jednak zagrożona. Za pośrednictwem wiadomości tekstowych obecnie kontaktuje się niemal 100% badanych. Swój wybór motywują tym, że nie potrzebują podłączenia do sieci, co jest przydatne szczególnie, gdy przebywamy za granicą.
Co więcej, tego typu komunikację wykorzystuje się coraz częściej na polu klient – konsument. – Notujemy wzrost popularności wysyłanych SMS-ów w komunikacji firm z klientami, a także instytucji państwowych, które w taki sposób powiadamiają nas np. o niebezpieczeństwie – mówi w wywiadzie z serwisem infoWire.pl Aleksander Siczek, sales manager z firmy Infobip.