Dwie nowe nagrody, dwa nowe rynki, dwudziestu nowych pracowników, ponad 3 tysiące nowych klientów i grubo ponad miliard wysłanych wiadomości SMS. Firma SMSAPI pokazuje, że z impetem wchodzi nową dekadę, w której sprzyjają jej branżowe trendy. Po niełatwym dla branży marketingu mobilnego początku pandemii, kiedy część firm asekuracyjnie obcinała wydatki na działania promocyjne, SMSAPI znalazło sposób na rozwój w warunkach nowej normalności.
Pochodząca z Gliwic firma z ponad 15-letnią historią od 2017 jest częścią międzynarodowej grupy LINK Mobility, na której tle wyrasta na prymusa. W ubiegłym roku SMSAPI wysłało w imieniu swoich klientów rekordowe 1,3 miliarda SMS-ów.
Konsekwentny rozwój zaowocował zdobyciem w marcu kolejnego już tytułu Gazeli Biznesu. Kluczowym warunkiem było raportowanie braku strat za minione trzy lata. Potwierdzeniem dobrej passy firmy jest również obecność na liście laureatów Diamentu miesięcznika Forbes 2022, z wynikiem sprzedaży rzędu 83 mln zł i zyskiem ponad 12 mln zł.
– Naszą pracę doceniają zarówno biznesowi eksperci, jak i sam rynek, czyli klienci – firmy z Polski, Europy i każdego innego kontynentu. W badaniu satysfakcji NPS podmiotów korzystających z usług SMSAPI, nasz wynik z ostatniego roku to aż 97 proc. pozytywnych ocen. Wysokie zadowolenie to “sekret” rekordów i dobrych wyników finansowych – ocenia Wojciech Kaczmarek, Dyrektor Zarządzający LINK Mobility Poland, właściciela marki SMSAPI.
Na fali megatrendów
Opublikowany na początku 2022 r. raport Urzędu komunikacji Elektronicznej “Rynek usług SMS A2P w Polsce” pokazuje, że już co piąta wiadomość SMS wysyłana w Polsce wysyłana jest nie z telefonu użytkownika, a za pomocą platformy do masowych wysyłek, taką jak SMSAPI. Co więcej, podczas gdy ogólna liczba SMS-ów wysłanych w Polsce z roku na rok maleje, to zautomatyzowanych wiadomości tekstowych A2P stopniowo przybywa.
– Firmy, urzędy i organizacje znajdują coraz więcej zastosowań naszej usługi. Momentem, kiedy biznes przekonał się, jak wiele procesów można przyspieszyć i usprawnić za pomocą SMS-a, były kryzysowy czas pandemii. Zaczęliśmy dostawać na telefon wiadomości z e-receptą, powiadomienia o kwarantannie czy szczepieniu. Na fali są zakupy internetowe, ale też na kontakt online mocno postawiły nie-internetowe dotąd branże np. placówki medyczne, szkoły językowe czy usługi doradcze. Wsparcie SMS-owe okazuje się bardzo pomocne na wszystkich etapach sprzedaży. To wszystko sprawiło, że w ubiegłym roku obsłużyliśmy prawie 8 tys. klientów – mówi Wojciech Kaczmarek – W tym roku spodziewamy się dalszych wzrostów, gdyż uzyskany przez nas certyfikat ISO 27001 otworzy nam drzwi do zupełnie nowych branż wymagających najwyższych standardów bezpieczeństwa jak banki i instytucje finansowe – dodaje Dyrektor Zarządzający SMSAPI.
Apetyt na więcej
Ubiegły rok upłynął SMSAPI pod znakiem ekspansji na nowe rynki. Po wejściu do Szwecji, firma otworzyła biuro w Bułgarii. W tym roku przymierza się do podobnego posunięcia w kolejnych krajach. Szybki rozwój oznacza nie tylko uruchamianie lokalnych oddziałów, ale też zapotrzebowanie na nowych ekspertów w centrali. W ciągu minionego roku załoga SMSAPI zwiększyła swą liczebność z ok. 50 do 72 osób.
– Nowi pracownicy potrzebni są nie tylko przy ekspansji międzynarodowej, ale również do wdrażania integracji z systemami coraz liczniejszego grona partnerów biznesowych SMSAPI. Zwłaszcza z platformami e-commerce, takimi jak Shoper, PrestaShop, WooCommerce i Make. Do lepszej koordynacji takich działań utworzyliśmy dział partnerstw. Powstała też nowa komórka – Network Operation Center – to zespół, w którym jest już 17 osób, zajmujących się monitorowaniem usług SMSAPI i innych platform LINK Mobility 24 na dobę, 7 dni w tygodniu – mówi Wojciech Kaczmarek.
SMSAPI rozpoczęło bieżący rok publikacją raportu “Komunikacja SMS w biznesie 2022”. To najobszerniejsze opracowanie dotyczące biznesowej komunikacji mobilnej w Polsce, oparte na badaniu kilkuset firm korzystających z tego typu rozwiązań. Wynika z niego, że masowy SMS w służy firmom już nie tylko jako sposób zwiększania sprzedaży. Zdecydowana większość menedżerów widzi w nim przede wszystkim narzędzie obsługi klientów i budowania, utrzymywania dobrych relacji.