Ericsson ogłosił, że Softbank Mobile Corp, jeden z czołowych operatorów japońskich, przetestuje Ericsson Radio Dot System w celu poprawy wrażenia użytkownika w obliczu rosnącego popytu na ulepszanie zasięgu i wydajności jej mobilnej sieci wewnątrz pomieszczeń. Radio Dot System spółki Ericsson jest w pełni zintegrowany z zewnętrznymi sieciami WCDMA i LTE; działając jako „kropka”, umożliwia operatorowi dostarczanie wysokiej jakości zasięgu i wydajności usług głosowych
i teleinformatycznych dla wszelkiego rodzaju siedzib przedsiębiorstw i obiektów publicznych, włącznie z dotychczas niedostatecznie obsługiwaną, a szybko rosnącą grupą średnich i dużych lokalizacji w budynkach i obiektach.
Junichi Miyakawa, wiceprezes wykonawczy oraz dyrektor naczelny i ds. technicznych SoftBank Mobile, powiedział: – Ten test z wykorzystaniem systemu kropkowego Ericsson Dot System, dokonywany w celu urzeczywistnienia mobilnych usług szerokopasmowych o dużych możliwościach podłączania wewnątrz pomieszczeń, niesie ze sobą duży potencjał dla naszych klientów. System ten łączy rewolucyjną architekturę antenową i elegancką konstrukcję, co gwarantuje nam elastyczność instalacji w wielu różnych scenariuszach rozmieszczania. Ponadto oferuje on w pełni zintegrowane podejście do zarządzania zgodne z sieciami WCDMA i LTE, co umożliwia nam lepsze funkcjonowanie i konserwację przy mniejszych zasobach do systemu.
Jan Signell, szef oddziału Ericsson w płn.-wsch. Azji, wyjaśnia:– Ericsson Radio Dot System to najbardziej oszczędne i bezkompromisowe rozwiązanie dla wyzwań związanych z poprawą zasięgu wewnątrz pomieszczeń.To całkowity przełom, dzięki któremu operatorzy będą mogli w sposób ciągły zapewniać lepsze wrażenie użytkownika dla usług głosowych i teleinformatycznych wewnątrz pomieszczeń zarówno dla klientów indywidualnych, jak i instytucjonalnych.Dzięki tej transakcji wspomagamy działania SoftBank Mobile zmierzające do zwiększenia jej potencjału w zakresie usług wewnątrz pomieszczeń i rozszerzenia jej możliwości działania na rynku przedsiębiorstw.