czwartek, 24 kwietnia, 2025

Nasze serwisy:

Więcej

    Solidne wyniki Orange Polska w 1 kwartale 2025

    Zobacz również

    Solidne wyniki finansowe i komercyjne w pierwszym kwartale pokazują, że Orange Polska jest na właściwej drodze do osiągnięcia całorocznych planów. Rośnie liczba klientów wszystkich kluczowych usług telekomunikacyjnych, szczególnie dobre wyniki firma osiągnęła w abonamentowych usługach mobilnych. Łączne przychody Orange Polska wzrosły w pierwszym kwartale o ponad 2%, a EBITDAaL o niemal 3% rok do roku. W 1 kwartale Orange Polska utrzymał wysoki poziom inwestycji w rozwój nowoczesnej infrastruktury telekomunikacyjnej oraz pozyskał w aukcji nowe częstotliwości 5G, które są kluczowe dla dalszego rozwoju zasięgu, cyfryzacji i innowacji opartych na tej najnowszej mobilnej technologii.

    - Reklama -

    – Niedawno ogłosiliśmy nową strategię Lead the Future. To dla nas bardzo ważne wydarzenie i cały nasz zespół jest zmotywowany by ją realizować. Rozpoczęliśmy rok solidnymi wynikami. W dobrym tempie rośnie nam liczba klientów kluczowych usług – szczególnie dotyczy to abonamentowych usług mobilnych, gdzie pozyskaliśmy najwięcej klientów od wielu kwartałów. Wprowadziliśmy nową ofertę telewizji ze światłowodem – liczymy, że zostanie ona dobrze przyjęta przez klientów i w najbliższym czasie w kolejnych domach pojawią się usługi od Orange. Jesteśmy zadowoleni ze wzrostu przychodów z usług IT&IS na wciąż niepewnym rynku – mówi Liudmila Climoc, prezeska Orange Polska

    Cieszy nas, że mamy nowe pasmo częstotliwości. Pomoże nam osiągnąć strategiczny cel jakim jest pokrycie zasięgiem superszybkiego mobilnego internetu 5G prawie całej Polski w horyzoncie strategii. To otworzy wiele nowych możliwości dla naszych klientów, pozwoli na rozwój innowacji w biznesie. Inwestycje w sieć przekładają się na jakość usług co potwierdzają niezależne rankingi – Orange jest numerem jeden zarówno pod względem prędkości internetu 5G jak również światłowodu FTTH wg rankingu SpeedTest.pl za 1 kwartał br. Dostarczanie najlepszej jakości łączności to nasz priorytet – podsumowuje Liudmila Climoc.

    Bardzo dobre wyniki komercyjne, zwłaszcza w usługach mobilnych
    W pierwszych trzech miesiącach wzrosła liczba klientów wszystkich kluczowych usług telekomunikacyjnych. To był bardzo udany kwartał zwłaszcza dla abonamentowych usług mobilnych: liczba użytkowników zwiększyła się w 1 kwartale o 77 tys. Nowi klienci wybierali zarówno abonamenty oferowane pod marką Orange, jak również nju oraz ofertę Orange Flex.

    W pierwszym kwartale przybyło także 38 tys. klientów Orange Światłowodu oraz 16 tys. użytkowników konwergentnych pakietów usług dla domu. We wszystkich usługach rośnie średni przychód na użytkownika, ARPO. To wspiera budowanie wartości, co jest jednym z kluczowych założeń strategii Lead the Future.

    Wzrost przychodów i EBITDAaL, całoroczne cele podtrzymane
    Orange Polska rozpoczyna też rok ze wzrostem przychodów na poziomie 2,3% rok do roku. Na ten wynik pozytywnie wpłynęło głównie szybsze tempo wzrostu przychodów z kluczowych usług telekomunikacyjnych, który sięgnął aż 7,3% rok do roku. Także usługi IT i integracyjne mają za sobą dobry kwartał – w tym segmencie firma wypracowała przychody wyższe o 19% w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku.

    Rentowność operacyjna EBITDAaL wzrosła o 2,9%. Na ten wynik pozytywnie wpłynęła przede wszystkim marża z kluczowych usług telekomunikacyjnych, co jest zgodne z modelem tworzenia wartości założonym w strategii.

    Orange Polska na inwestycje wydał w 1 kwartale 441 mln zł, a eCapex (czyli nakłady inwestycyjne pomniejszone o wpływy ze sprzedaży nieruchomości) wyniósł 431 mln zł.

    Dobre wyniki za 1 kwartał pozwalają potwierdzić całoroczne przewidywania dotyczące wzrostu przychodów, EBITDAaL oraz poziomu nakładów inwestycyjnych.

    ŹródłoOrange
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    7 na 10 firm pada ofiarą cyberataków – tylko 10proc. odzyskuje większość danych

    Nowy raport Veeam 2025 Ransomware Trends and Proactive Strategies pokazuje, że mimo inwestycji w bezpieczeństwo aż 69% firm zostało...