W nowej wersji słuchawek LinkBuds S „błękit Ziemi” wykorzystano żywicę z recyklingu wytwarzaną z plastikowych pojemników na wodę. 2 dolary ze sprzedaży każdego egzemplarza słuchawek LinkBuds S zostaną przekazane na ochronę mórz. Użytkownicy serii LinkBuds i słuchawek WF-1000XM4 będą mogli zainstalować aktualizację oprogramowania, która wprowadzi obsługę łączności z dwoma urządzeniami Bluetooth® równocześnie i automatyczne przełączanie urządzeń.
LinkBuds S: nowa granica możliwości słuchawek
Słuchawki LinkBuds S są wyrazem nowej koncepcji użytkowania. Łączą bardzo małe wymiary i wagę z naturalnymi dźwiękami z otoczenia, dzięki czemu pozwalają przez cały dzień pozostawać w kontakcie ze światem online i offline. Wprowadzona w serii LinkBuds innowacyjna technologia dźwięków otoczenia umożliwia interakcje z otoczeniem, a wysokiej jakości system redukcji hałasu pozwala w pełni oddać się słuchaniu.
Inteligentna funkcja Adaptive Sound Control wykrywa, gdzie znajduje się użytkownik, po czym tworzy idealne warunki do słuchania poprzez dobór optymalnych ustawień dźwięku. Ponieważ dźwięk w coraz większym stopniu staje się elementem różnorodnych interakcji, na przykład podczas telekonferencji i grania w słuchawkach, firma Sony zamierza rozwijać serię LinkBuds i rozszerzać jej zastosowania w aplikacjach współpracujących firm, aby odzwierciedlić współczesny styl życia.
Nowy kolor słuchawek LinkBuds S: „błękit Ziemi”
W sprzedaży pojawią się słuchawki LinkBuds S w nowej wersji kolorystycznej „błękit Ziemi”, z żywicami pozyskiwanymi poprzez recykling plastikowych pojemników na wodę. Opracowanie tych tworzyw pozwoliło firmie Sony nadać nową ekspresję wzornictwu oraz rozszerzyć zastosowania materiałów z recyklingu pojemników na wodę. W słuchawkach LinkBuds S w wersji „błękit Ziemi” tworzą one piękny, marmurkowy efekt będący indywidualną cechą każdego egzemplarza.
Opakowania wszystkich słuchawek LinkBuds, w tym nowego modelu „błękit Ziemi”, nie zawierają plastiku. W samych słuchawkach zastosowano tworzywo sztuczne z recyklingu części samochodowych[2]. Pokazuje to, jak firma Sony stara się ograniczać wpływ swoich produktów i działań na środowisko naturalne.
Sony Group realizuje długoterminowy plan ochrony środowiska „Road to Zero”, który ma na celu zmniejszenie do zera wpływu firmy na środowisko do 2050 r. W ramach tego planu firma Sony wyznaczyła także średnioterminowe zadania ekologiczne na lata 2021–2025, określone w dokumencie „Green Management 2025”. Zakładają one przyspieszenie różnych działań, takich jak wprowadzanie tworzyw sztucznych z recyklingu, zmniejszenie zużycia energii, eliminacja plastiku z opakowań nowo powstających małych produktów czy stosowanie odnawialnych źródeł energii.
Darowizny wspierające ochronę oceanów
Roczna produkcja plastiku w ostatnich latach jest około 20 razy większa niż pół wieku wcześniej, natomiast ilość tworzyw sztucznych poddawanych recyklingowi niezmienne utrzymuje się na poziomie około 9%. Firma Sony przekaże część dochodów ze sprzedaży wszystkich wersji kolorystycznych słuchawek LinkBuds S na rzecz powstałej w 1987 roku, międzynarodowej organizacji pozarządowej Conservation International (CI). Organizacja ta prowadziła już działalność w 70 krajach, umożliwiając społeczeństwom odpowiedzialną i zrównoważoną ochronę przyrody i globalnej bioróżnorodności dla dobra ludzkości.
Na wsparcie działań CI w zakresie ochrony oceanów będą przekazywane 2 dolary ze sprzedaży każdego egzemplarza słuchawek. Zgodnie z obliczeniami Conservation International[6] każdy zakup pozwoli ochronić prawie 58 824 metry kwadratowe oceanu — odpowiednik powierzchni około 47 basenów olimpijskich.
— W naturze nic nie dzieje się w próżni, zatem zanieczyszczenie w jednym miejscu może oddziaływać na cały ocean — mówi Anastasia Khoo, Chief Marketing Officer w Conservation International. — Zanieczyszczenie tworzywami sztucznymi, będące problemem samo w sobie, nakłada się na inne zjawiska szkodzące oceanom, od zmian klimatycznych po przełowienie. Ludzkość zależy od dobrego stanu oceanu, a inicjatywy tego rodzaju pomagają pozyskiwać fundusze oraz zwiększać świadomość i zaangażowanie konsumentów.
Udostępnienie funkcji połączenia wielopunktowego
W najbliższym czasie firma Sony udostępni kolejną aktualizację oprogramowania wszystkich modeli z serii LinkBuds. Wprowadzi ona funkcję połączenia wielopunktowego Bluetooth, umożliwiającą łączenie się z dwoma urządzeniami równocześnie. Jeśli na przykład podczas słuchania muzyki z komputera zadzwoni telefon, słuchawki automatycznie wybiorą go jako źródło dźwięku, umożliwiając rozmowę za pośrednictwem słuchawek bez wykonywania zmian w połączeniach.
Aktualizacja oprogramowania wprowadzająca połączenie wielopunktowe Bluetooth w modelach z serii LinkBuds zostanie wydana w listopadzie 2022 r., natomiast zimą funkcja ta pojawi się także w nagradzanych słuchawkach WF-1000XM4.
Dostępność
Słuchawki LinkBuds S w wersji „błękit Ziemi” będzie można nabyć od listopada 2022 r.