Marka Sony Ericsson znalazła się wśród najsilniejszych marek na rynku polskim i otrzymała tytuł Superbrand Polska. Celem rankingu jest wyłonienie najsilniejszych i najbardziej rozpoznawalnych marek konsumenckich obecnych na polskim rynku. Marka Sony Ericsson oceniana była w kategorii „elektronika konsumencka”. W tej kategorii wyróżnionych zostało 8 marek.
Proces selekcji do polskiej edycji Superbrand, polega na stworzeniu listy ok. 5 000 marek, z których, na podstawie niezależnych badań rynku oraz danych finansowych, wybiera się ok. 1600. Głosami niezależnej Rady Marek (grupa kilkudziesięciu polskich ekspertów – znanych praktyków biznesu – szefów i właścicieli firm, a także przedstawicieli mediów związanych z tematyką gospodarczą i biznesową) dokonuje się oceny marki. Jurorzy otrzymali w tym roku specjalnie przygotowaną aplikację, dzięki której mogli w prosty sposób ocenić marki (w skali od 0 do 20). Nowością była możliwość skorzystania z tej samej aplikacji osób zawodowo związanych z marketingiem, które wyraziły chęć udziału w głosowaniu. Marki z najwyższą ilością punktów zostają nagrodzone tytułem „Superbrand”.
W tym roku po raz pierwszy glosy ekspertów zostały uzupełnione o badania konsumenckie – „consumer voting”. Organizacja Superbrands zleciła instytucji badawczej CBM Indicator przeprowadzenie największego w naszym kraju badania opinii Polaków o markach, podczas którego poproszono o ocenę 10600 osób.
„Przyznanie marce Sony Ericsson tytułu „Superbrand Polska” jest dla nas niezwykle cennym wyróżnieniem, gdyż oceniała nas nie tylko niezależna Rada Ekspertów, ale i szerokie gremium konsumentów. To właśnie dzięki zaufaniu konsumentów możliwy jest sukces naszej innowacyjnej, dynamicznej i nowoczesnej marki. Cieszymy się z wyróżnienia, gdyż silna marka to dla nas klucz do sukcesu” – powiedział Marcin Mikucki, Dyrektor Marketingu, Sony Ericsson.
Ranking „Superbrand” jest organizowany w Polsce na zlecenie międzynarodowej organizacji The Superbrands Ltd., promującej ideę brandingu w 80 krajach świata.
SKŁAD RADY MAREK SUPERBRANDS 2007
- Andrzej Jacaszek – Wydawca, Harvard Business Review Polska
- Anna Lubowska – Managing Director, Mediaedge:cia
- Bogusław Biszof – Wiceprezes Zarządu ds. Marketingu, Kompania Piwowarska S.A.
- Ewa Łabno-Falęcka – Dyrektor PR, DaimlerChrysler Automotive Polska
- Grzegorz Kiszluk – Redaktor Naczelny, Brief
- Irena Eris – Dyrektor Działu Badań i Rozwoju, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris
- Jarosław Ziębiński – Prezes Zarządu, Leo Burnett
- Krzysztof Bień – Zastępca Redaktora Naczelnego, Gazeta Prawna
- Krzysztof Rut – Dyrektor ds. Korporacyjnych, Grupa Żywiec S.A.
- Małgorzata Matusiewicz – Marketing Manager CEE, Motorola Polska Sp. z o.o.
- Marek Kłuciński – Dyrektor Departamentu Promocji i Komunikacji, PKO Bank Polski
- Marzena Wilkanowicz-Devoud – Redaktor Naczelna, Gala
- Melania Popiel – Dyrektor ds. Komunikacji, Carlsberg Polska S.A.
- Mikołaj Komornicki – Marketing Communication Manager, BMW Polska Sp. z o.o.
- Monika Bednarek – Prezes Zarządu, Eurozet Sp. z o.o.
- Monika Czerwińska – Dyrektor Marketingu, SSL Healthcare Polska Sp. z o.o.
- Nina Kowalewska-Motlik – Prezes Zarządu, New Communications Sp. z o.o.
- Paweł Kowalewski – Prezes Zarządu, IAA
- Paweł Patkowski – Zastępca Dyrektora Departamentu Komunikacji Marketingowej ds. Prepaid i Rozwoju Biznesu, Polkomtel