Firma Sony Ericsson Mobile Communications ogłosiła dzisiaj, że podpisała wyłączna umowę sponsoringu z tenisistką Marią Sharapovą na okres czterech lat. Zgodnie z umową Sharapova została pierwszym ambasadorem marki firmy Sony Ericsson na całym świecie.
Ta niezwykła i utalentowana Rosjanka, która w kwietniu tego roku skończy 21 lat, weźmie udział serii innowacyjnych kampanii związanych z promocją marki a jej wizerunek zostanie wykorzystany również poza kortem tenisowym. Maria Sharapova będzie także uczestniczyć w pracach zespołu ds. projektowania produktów firmy Sony Ericsson związanych z wybraną gamą produktów i akcesoriów.
Ta umowa o działalność tenisistki poza kortem jest uzupełnieniem posiadania przez Sony Ericsson rangi sponsora tytularnego WTA Tour na całym świecie, przez okres sześciu lat, który to kontrakt opiewał na 88 milionów USD, a zawarty został w styczniu 2005 roku i jest największym kontraktem w historii kobiecego sportu. Zaangażowanie Sony Ericsson w kobiecy tenis dodało tej grze dodatkowej energii – nie tylko dostarczyło fanom nowych wrażeń, ale i za sprawą przełomowych inicjatyw takich jak „tenis nocą” (połączenia tenisa, mody, muzyki i tańca) przyciągnęło do tego sportu nową publiczność.
Komentując dzisiejszy komunikat, Dee Dutta, Corporate Vice and Head of Marketing Sony Ericsson, powiedział: „Po siedmiu latach obecności Sony Ericsson na światowych rynkach, nasza marka ewaluowała tak bardzo, że naturalne wydaje nam się zapewnienie jej światowego ambasadora. Będzie to kolejny etap w rozwoju naszej marki na coraz bardziej konkurencyjnym rynku”.
Maria Sharapova powiedziała: „To naprawdę niezwykle ekscytujące móc pracować z nowoczesną marką, jaką jest Sony Ericsson, która cieszy się wielkim uznaniem w branży show-biznesu”.
„Mimo tego, iż wielu ludzi zna mnie jako tenisistkę, mam wiele pasji także poza sportem. Interesuję się modą, muzyką, filmem i projektowaniem. Współpraca z Sony Ericsson pozwoli mi te pasje jeszcze bardziej rozwijać” – podsumowała Sharapova.