Sony Ericsson opublikował wyniki za IV kwartał i cały 2007 rok, z których wynika, że firmie udało się sprzedać – po raz pierwszy – ponad 100 mln telefonów komórkowych.
4Q06 | 3Q07 | 4Q07 | 2006 | 2007 | |
Ilość sprzedanych telefonów (mln szt.) | 26,0 | 25,9 | 30,8 | 74,8 | 103,4 |
Przychody ze sprzedaży (mld euro) | 3,78 | 3,11 | 3,77 | 10,96 | 12,92 |
Zysk netto (mln euro) | 447 | 267 | 373 | 997 | 1114 |
Średnia cena telefonu (euro) | 146 | 120 | 123 | 146 | 125 |
Według firmy Sony Ericsson zwiększył swe udziały w rynku dzięki sukcesom odnoszonym przez produkty takie jak K550 Cyber-shot oraz modele W200, W300 i W580 Walkman w obu Amerykach oraz w Europie. Mimo iż średnia cena sprzedaży nieco wzrosła w tym kwartale z powodu wprowadzenia na rynek nowych modeli Walkman i Cyber-shor, tj. W910 i K850, trend ku coraz niższym średnim cenom sprzedaży odzwierciedla obrany przez firmę kierunek, czyli konsekwentne poszerzanie oferty.
„Firma Sony Ericsson zakończyła bardzo dobry rok, w którym potwierdziła swą strategiczną pozycję pozwalającą zwiększać udziały w rynku dzięki poszerzonej ofercie. Spółka inwestuje zarówno w badania i rozwój jak i w budowę marki w celu powiększenia portfolio i umocnienia obecności Sony Ericsson na nowych i rozwijających się rynkach całego świata. Naszym celem jest zajęcie miejsca w pierwszej trójce w sektorze, a dzięki osiągnięciom z roku 2006 i 2007 staje się to ambicją realną i możliwą do zrealizowania”, powiedział Dick Komiyama, Prezes Sony Ericsson.
Firma Sony Ericsson szacuje, że, zgodnie z przewidywaniami, rynek telefonów komórkowych w roku 2007 utrzymał się na poziomie 1.1 mld sztuk. Na tej podstawie, spółka wierzy, że, w porównaniu z rokiem 2006, w całym roku 2007 jej udział w rynku wzrósł o około 2 punkty procentowe do nieco ponad 9 procent.