czwartek, 19 września, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Sony i TAV razem na historycznym koncercie Vasco Rossiegoi przy filmie o gwieździe rocka

    Zobacz również

    Trans Audio Video (TAV), lider branży i jedna z najlepszych marek produktów do produkcji filmowej i fotograficznej, oraz Sony Europe wsparły tworzenie ekskluzywnych obrazów podczas koncertów na żywo Vasco Rossiego. Koncerty odbyły się w Mediolanie w dniach 7-20 czerwca, a następnie w Bari w dniach 25-30 czerwca. Po raz pierwszy wykorzystano aż 22 kamery, w większości z pełnoklatkowymi matrycami, wszystkie z linii Sony do nakręcenia wydarzeń na stadionie San Siro w celu stworzenia filmu o kultowej gwieździe rocka.

    - Reklama -

    Stadio Comunale w Bibione w dniu 2 czerwca gościł zerowe daty trasy Vasco, gdzie przetestowano i zoptymalizowano filmowanie tymi samymi kamerami Sony.

    Reżyser Pepsy Romanoff, wraz z firmą produkcyjną Except i nadzorem technicznym firmy EMG Italia, chciał nadać filmowi typowo kinematograficzne konotacje. Cel przekazania intensywnych emocji doświadczanych w sugestywnej scenerii San Siro został osiągnięty dzięki doskonałej integracji Sony Cinema-Line.

    Podczas tego bezprecedensowego wydarzenia pod względem liczby widzów, która przekroczyła 500 000, doskonale zintegrowane kamery 4K 2/3″ HDC-4300 i nowa HDC-5500V – wersja z filtrem ND, wraz z linią Full Frame, począwszy od FX-3, aż po VENICE i BURANO, które oferują połączenie wyjątkowej jakości obrazu i kolorymetrii, z dużą elastycznością konfiguracji kamery, osiągnęły cel uchwycenia każdego szczegółu niesamowitej scenerii San Siro.

    Wykorzystanie dużych, wysokiej rozdzielczości scenicznych ścian LED, stale rejestrujących oryginalność scenografii scenicznej wraz ze specjalnym oświetleniem, pozwoliło ekstremalnie wykorzystać wydajność czujników kamery i uzyskać maksymalną intensywność narracji wydarzenia

    Innowacyjne rozwiązania przyjęte do filmowania to:

    • Zupełnie nowa kamera HDC-5500V służyła do rejestracji i masteringu nagrań w doskonałej jakości i w trybie ciągłym bezpośrednio na pokładzie jednostki sterującej w formacie XAVC-CLASS 480 S-Log3 S-Gamut3.CINE oraz do dostarczania wszystkich zbliżeń Vasco Rossiego dzięki unikalnej technologii VND (filtr o zmiennej gęstości neutralnej), która pozwalała na ciągłą kontrolę głębi ostrości przy zastosowaniu obiektywu 2/3″. Tryb ten pozwolił uwolnić kreatywność reżysera i płynnie zintegrować się z kamerami kinowymi LFS oraz przyczynić się do sygnału dla ogromnej ściany LED nawet z odległości ponad 50 metrów.

    • Sześć dobrze znanych przetworników HDC-4300 4K HDR zostało wykorzystanych do transmisji materiału LIVE na ekranie LED na odległość ponad 1000 m2 przy całkowitym braku jakichkolwiek zakłóceń, zapewniając ekscytujący obraz o niezrównanej kolorystyce, dynamice i rozdzielczości.

    • VENICE 2, kamera cyfrowa z pełnoklatkową matrycą i wewnętrznym nagrywaniem X-OCN oraz zakresem matryc 8K i 6K, została zamontowana na wózku szynowym i umieszczona wraz z HDC-5500V w znacznej odległości przed imponującą sceną.

    • Zupełnie nowa BURANO została umieszczona pod sceną i użyta przez DOP Emanuele Cerri do sfilmowania Vasco w zbliżeniu.

    • Cztery kamery ILME-FX6, jedna ILME-FX3 i cztery PXW-FX9, należące do linii Cinema Line firmy Sony, zostały wykorzystane do subiektywnych ujęć, w tym jednego na scenie bezpośrednio przez reżysera Pepsy’ego Romanoffa. Kamera FX6 na TowerCam umieszczonej przed piosenkarką oraz jeden na Air Lift Crane zawieszona na 60-metrowym kablu nad sceną Americana umożliwiły realizację wyjątkowych, dynamicznych ujęć, które zapewniły widzom całkowicie wciągające wrażenia wizualne.

    • Trzy ekskluzywne kamery PTZ model ILME-FR7 z czujnikiem wielkoformatowym, odpowiednio sterowane ruchem przez reżysera za pomocą panelu RM-IP500 z optyką SELP1635G, zostały umieszczone na scenie do nagrywania materiału filmowego zespołu, odpowiednio dla perkusji, gitar,klawiszy, instrumentów dętych i chóru.

    • Bardzo ważną rolę odegrały także produkty Sony, które pracowały w tle, oferując rozwiązanie zapewniające idealne zarządzanie i absolutną kontrolę nad systemem o imponującej złożoności i skali: nowy CNA-2 (Camera Network Adapter), który umożliwił absolutną dokładność podstawowych parametrów związanych z jakością obrazu, przedstawionych na przejrzystej osi czasu, takich jak czerń, wzmocnienie, temperatura barwowa i podczerwień, przejrzysta tablica DASHBOARD na temat stanu siedmiu kamer HDC, również do połączeń światłowodowych, diagnostyki, dopasowywania i danych dziennika. Obraz jest zbierany w celu dokładnej oceny na zaawansowanym monitorze Sony Trimaster EL model PVM-X2400 4K HDR 1000 nitów, wyposażonym w narzędzia do optymalizacji jakości materiałów na żywo i nagrań.

    Kompletny interfejs WEB sprzętu dodatkowo ułatwił konfigurację i kontrolę nawet w niesprzyjających warunkach pogodowych, gwarantując maksymalną niezawodność.

    Poniżej znajdują się oświadczenia:

    Pepsy Romanoff reżyser: – Od lat wybieram kamery Sony do opowiadania moich historii. Zdolność firmy Sony do ewoluowania kamer do współczesności dzięki kamerom Burano, Venice II, a zwłaszcza niesamowitemu modelowi Sony HDC-F5500V, stworzyła idealne połączenie kina i transmisji, które charakteryzowało pokaz Vasco Live XXIV na San Siro wraz z całą siecią Sony Cine. W tym roku użyliśmy 22 kamer Sony, aby opowiedzieć o tym niesamowitym widowisku. Starałem się opowiedzieć historię Vasco w każdym najmniejszym szczególe, od zbliżenia z Burano, z odległości 4/5 m, po wspaniałe obrazy z lotu ptaka, które zrealizowaliśmy dzięki Moovie, opracowując dźwig powietrzny zdolny do obracania się o 360 stopni i poruszania się z boku na bok sceny z wysokości 28 m na podłogę sceny; ta technologia opracowana specjalnie na potrzeby koncertu dała nam możliwość przedstawienia wydarzenia w wyjątkowy sposób, który wkrótce zobaczymy w kinie i na platformie .

    Emanuele Cerri, reżyser zdjęć: – Wyjątkowa szerokość ekspozycji kamery Sony BURANO pozwoliła mi poradzić sobie z ekstremalnym zakresem ekspozycji typowym dla wydarzenia muzycznego tej rangi. Od oślepiających reflektorów po najbardziej stonowane zakątki sceny, każdy szczegół został uchwycony z precyzją, a zdolność Burano do zatrzymywania nasycenia i tworzenia krystalicznie czystego obrazu o „hollywoodzkim” wyglądzie przerosła moje oczekiwania. Żywe kolory i intensywne kontrasty dodały filmowi emocji, oddając energię koncertu. Doskonała ergonomia i kompaktowy rozmiar kamery miały kluczowe znaczenie dla pracy z szybkimi ruchami w ograniczonej przestrzeni sceny San Siro. Dzięki Sony BURANO filmowanie koncertu Vasco Rossiego osiągnęło kinową jakość, która zwiększy wrażenia wizualne fanów. Mam nadzieję, że wkrótce będę miał okazję przetestować tę wyjątkową maszynę także w filmach dokumentalnych i kinowych. Jeśli takie były założenia, to dzięki Burano przyszłość rysuje się w jasnych barwach.

    Matteo Robazza, Sales Manager Cine, Trans Audio Video: –Nasza współpraca z Pepsy Romanoff przy licznych produkcjach Vasco Rossi zawsze dawała nam możliwość testowania najlepszych dostępnych technologii i w końcu byliśmy w stanie skonfigurować cały Sony Camera Plot, od studyjnych po kinowe kamery liniowe, aby uzyskać jednolity obraz najwyższej jakości i zapewnić widzom naprawdę wyjątkowy materiał filmowy.

    Francesco Intiglietta, specjalista Sony ds. rozwiązań ds. rozwiązań do produkcji na żywo: – Dzięki zaawansowanej technologii Sony, w tym nowej wersji filtra ND HDC-5500V i naszej linii kamer filmowych, operatorzy kamer byli w stanie uchwycić każdy moment programu na żywo z wyjątkową jakością obrazu, nawet z dużej odległości, w sytuacjach ruchu i w często trudnych warunkach pogodowych.

    Benito Manlio Mari, Senior Sales Manager, Regional Sales South, Sony: – W Sony jesteśmy szczególnie podekscytowani, że mogliśmy przyczynić się do sfilmowania historycznego koncertu Vasco Rossiego. Sukces ten był możliwy dzięki pracy zespołowej z profesjonalnym personelem TAV, reżyserem i ekipą produkcyjną. Nasza ugruntowana współpraca pozwoliła nam na zastosowanie najlepszych rozwiązań technologicznych, aby uchwycić magię koncertów Vasco Rossiego i stworzyć film, który celebruje tego wyjątkowego artystę, oferując widzom bezprecedensowe wrażenia wizualne.

    Marco Brighel, dyrektor zarządzający Trans Audio Video, podkreślił: –TAV od ponad 35 lat jest wiodącym dystrybutorem najnowocześniejszych technologii do produkcji telewizyjnych i filmowych. Silne partnerstwo z Sony oraz tak szeroka gama produktów i akcesoriów, w połączeniu z ogromnym doświadczeniem naszych pracowników, pozwala nam rozwijać projekty Live o dużej złożoności i prestiżu, takie jak ten zrealizowany na potrzeby koncertów Vasco Rossiego. W ten sposób wnieśliśmy swój wkład w realizację jednej produkcji zarówno w zakresie filmowania na żywo, jak i filmowania koncertów. To sukces, z którego jesteśmy dumni.

    ŹródłoSony
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Grupy GMV Allegro przyspieszyły wzrost do 11,1% w Q2, liczba aktywnych sprzedawców w ograniczonej 20 milionach

    Najważniejsze wskaźniki finansowe Wyniki skonsolidowane· Wzrost wartości sprzedanych towarów brutto (GMV) w Grupie Allegro , czyli z uwagi na działalność...