Na rozpoczynających się 2 września targach elektroniki użytkowej IFA w Berlinie, Sony Corporation przedstawiła nową linię produktów, które są wizytówką kreatywności projektantów oraz potencjału technologicznego firmy. Zgodnie ze swoją filozofią, Sony stara się aby wszystkie nowe modele i urządzenia prezentowane na IFA 2016 budziły ciekawość oraz wywoływały emocje.
Najważniejsze ogłoszenia i zaprezentowane produkty:
Bezprzewodowe słuchawki MDR-1000X
Produkty audio z edycji Signature Series
Kamera Action Cam 4K FDR-X3000 ze stabilizatorem B.O.SS
GTK-XB5 i MHC-V77DW – imprezowe zestawy muzyczne o dużej mocy
Samochodowy zestaw audio XAV-AX100
Flagowy model Sony Xperia™ XZ oraz Xperia™ X Compact
Nowy projektor 4K SXRD™ do kina domowego VPL-VW550ES
Podczas konferencji prasowej przed otwarciem targów, 1 września, prezes i dyrektor generalny Sony – Kazuo Hirai oficjalnie zaprezentował najnowsze urządzenia audio, które jego zdaniem są odwzorowaniem dążenia firmy do wprowadzania coraz ciekawszych i bardziej zróżnicowanych rozwiązań. Hirai wspomniał również o systemie wirtualnej rzeczywistości PlayStation®VR, a następnie szczegółowo omówił działania firmy ukierunkowane na poszukiwanie potencjalnych obszarów innowacyjności w elektronice użytkowej. Omówił między innymi działalność firmy w ramach inkubatora biznesu Seed Acceleration Program, programu Life Space UX oraz prace nad sztuczną inteligencją i robotyką. „Chcemy, by nasze produkty znajdowały się jak najbliżej was” – powiedział prezes Hirai – „O wartości Sony decyduje stałe utrzymywanie pozytywnych emocji poprzez szeroki wachlarz produktów, które przyczyniają się do poprawy jakości sposobu, w jaki użytkownicy widzą, słyszą, odczuwają i bawią się”. Następnie głos zabrał Hideyuki Furumi, wiceprezes wykonawczy Sony Mobile Communications Inc. odpowiedzialny za globalną sprzedaż i marketing. Podczas wystąpienia zaprezentował nowy, flagowy model smartfonu Xperia™ X i omówił udoskonalenia wprowadzone w produktach Xperia Smart, które poszerzają spektrum możliwości komunikowania się.
Sprzęt audio
Firma Sony ogłosiła także termin wprowadzenia do sprzedaży nowego produktu z grupy Smart: Xperia Ear, który poszerza możliwości komunikowania się. Produkt jest przeznaczony do noszenia w uchu i obsługiwany bez użycia rąk. Jego sprzedaż na wybranych rynkach rozpocznie się w listopadzie. Xperia Ear reaguje na polecenia głosowe i bezprzewodowo łączy się ze smartfonem. Z pomocą naturalnej komunikacji głosowej pozwala pozyskać informacje. Dzięki technologii Sony Agent i czujnikowi zbliżeniowemu Xperia Ear przekazuje ważne dla użytkownika informacje, gdy tylko znajdzie się w uchu. Umożliwia dzięki temu zarówno kontakt z bezpośrednim otoczeniem, jak i komunikację na odległość. Aby pokazać możliwości produktów Smart, Sony zaprezentuje również koncepcje Xperia Projector i Xperia Agent, w partnerstwie z Yahoo Japan i Nestlé Japan.
Sony wprowadzi także nową, flagową rodzinę Signature Series. Połączono w niej najlepsze, doskonalone od lat rozwiązania cyfrowe i analogowe. Rodzinę tę tworzą produkty związane z dźwiękiem o wysokiej rozdzielczości („Hi-Res”): słuchawki stereofoniczne MDR-Z1R, dwa modele Walkman® z nowej serii WM1 (NW-WM1Z i NW-WM1A) oraz wzmacniacz słuchawkowy TA-ZH1ES. Firma Sony nieustannie poszukuje materiałów i rozwiązań konstrukcyjnych, które zapewnią najlepszą możliwą reprodukcję dźwięku, więc podeszła do projektowania w niekonwencjonalny sposób. Produkty z rodziny Signature Series pozwalają w pełni docenić kunszt wykonawców i wiernie oddają całe spektrum dźwięków – zarówno delikatny pogłos utrzymujący się przez chwilę po umilknięciu orkiestry, jak i klimat rozpalającego emocje koncertu live. Nowa rodzina produktów audio wynosi dźwięk na nowy, niespotykany dotąd poziom i zmienia jego percepcję: słuchanie staje się odczuwaniem.
Na stoisku firmy Sony na targach IFA pojawi się także szereg innych nowości. Należą do nich domowy zestaw muzyczny Hi-Res o dużej mocy (MHC-GT7DW), dwa modele słuchawek bezprzewodowych Extra Bass™ odpowiednich dla osób uprawiających sport (MDR-XB80BS i MDR-XB50BS) oraz Walkman® Hi-Res z serii NW-A30, którego obsługę ułatwia ekran dotykowy o przekątnej 3,1″. Firma Sony zamierza rozwijać ofertę produktów audio i proponować nowe sposoby kontaktu z muzyką, spełniając w ten sposób wymagania współczesnych konsumentów, którzy mają coraz bardziej zróżnicowane gusta muzyczne i zwyczaje podczas słuchania.Wśród ogłoszonych przez Sony nowości znalazły się też bezprzewodowe, stereofoniczne słuchawki Hi-Res MDR-1000X. Są one wyposażone w wiodący system osłabiania zewnętrznego hałasu*1, który gwarantuje wysoką jakość słuchanej muzyki niezależnie od poziomu hałasu w otoczeniu. Słuchawki wyposażono również w tryby gwarantujące, że dźwięki z otoczenia tj. np. komunikaty na lotnisku, czy głos rozmówcy, będą słyszalne bez zdejmowania słuchawek.
Obraz cyfrowy
Nowa kamera Action Cam 4K 3 Sony FDR-X3000R jest pierwszym modelem wyposażonym w innowacyjny system stabilizacji obrazu Balanced Optical SteadyShot, którego zastosowanie było możliwe dzięki nowo opracowanemu zespołowi obiektywu. System ten zapewnia płynność i stabilność obrazu nawet podczas nagrywania w rozdzielczości 4K lub przy zwiększonej szybkości klatek. Zaletą nowego obiektywu szerokokątnego ZEISS® Tessar jest znacznie mniejsza dystorsja, w praktyce oznaczająca bardziej naturalny wygląd rejestrowanego obrazu. Do kamery przygotowano ponadto cały wachlarz akcesoriów — między innymi dostarczany w zestawie pilot z funkcją podglądu na żywo, który daje pełną kontrolę nad zasilaniem kamery i nagrywaniem. Dzięki niemu oraz innym produktom uzupełniającym, kamera Action Cam spełni potrzeby swoich użytkowników w najróżniejszych warunkach i sytuacjach.
Razem z nowym modelem Action Cam, firma Sony zaprezentuje inne nowoczesne produkty z segmentu obrazowania cyfrowego: aparaty α7R II*4, α7S II*4, α6300*4 i RX1R II*4 oraz teleobiektyw stałoogniskowy G Master™ FE 85 mm F1,4 GM*4. Wszystkie one zdobyły wyróżnienia na tegorocznych konkursach TIPA 2016 lub EISA 2016-2017.
Gry i usługi sieciowe
System wirtualnej rzeczywistości PlayStation VR („PS VR”) rozszerza granice świata PlayStation®4 (PS4TM) i umożliwia użytkownikowi przeniesienie się w wirtualny świat, który otoczy go ze wszystkich stron. Wrażenia z używania zestawu VR można porównać z wejściem do wnętrza gry. System dokładnie śledzi ustawienie i ruchy głowy gracza. Obracanie powoduje naturalne, pozbawione opóźnień przemieszczanie obrazu wirtualnego świata. Na odwiedzających stoisko Sony podczas targów IFA 2016 czekają materiały VR, w tym gra PS VR „THE PLAYROOM VR”. Może w niej uczestniczyć maksymalnie pięciu graczy, z których jeden używa zestawu VR, a pozostali czterej gracze korzystają z bezprzewodowych kontrolerów DUALSHOCK4.
Future Lab Program
Sony przedstawi również „T”: drugi prototyp koncepcyjny powstały w ramach programu badawczo-rozwojowego Future Lab Program, który ma na celu stworzenie wspólnie z użytkownikami przyszłych stylów życia. Ideą projektu „T” jest, by uzyskiwanie dostępu do informacji odbywało się w bardziej naturalny sposób. „T” może przekształcić blat stołu lub inną powierzchnię w interaktywny wyświetlacz, zmieniając obrazy w reakcji na informacje przekazywane przez dotyk. 1 września w USA rozpocznie się nabór chętnych do testowania „N” — pierwszego prototypu koncepcyjnego stworzonego dzięki Future Lab Program.
Na stoisku Sony znajdą się także produkty, które ujrzały światło dzienne dzięki wewnętrznemu inkubatorowi inicjatyw biznesowych Sony „Seed Acceleration Program”: autonomiczne drony i świadczone w chmurze usługi przetwarzania danych dla celów kontrolno-pomiarowych, które oferuje spółka joint venture Aerosense Inc., jak również nowy zestaw edukacyjny Sony o nazwie „KOOV”, będący przykładem nowego podejścia do nauczania robotyki i programowania.
*Wszystkie wymienione tu nazwy produktów są znakami towarowymi lub zastrzeżonymi znakami towarowymi Sony Corporation lub odpowiednich właścicieli.Na stoisku Sony znajdą się także produkty, które ujrzały światło dzienne dzięki wewnętrznemu inkubatorowi inicjatyw biznesowych Sony „Seed Acceleration Program”: autonomiczne drony i świadczone w chmurze usługi przetwarzania danych dla celów kontrolno-pomiarowych, które oferuje spółka joint venture Aerosense Inc., jak również nowy zestaw edukacyjny Sony o nazwie „KOOV”, będący przykładem nowego podejścia do nauczania robotyki i programowania.