Firma Sony poinformowała o uruchomieniu w Europie portalu Sony α Universe, pomyślanego jako serwis informacyjny dla coraz liczniejszych użytkowników aparatów Sony. Będzie on zawierał szereg własnych materiałów, takich jak: – Artykuły poświęcone ambasadorom Sony Imaging. – Praktyczne poradniki przygotowane przez czołowych zawodowych fotografów i dotyczące wszystkich gatunków fotografii. – Profile, biogramy i galerie zdjęć ambasadorów Sony Imaging.
- Powiadomienia o organizowanych przez Sony konkursach dla fotografów i filmowców
- Informacje o lokalnych wydarzeniach, podczas których można wziąć do ręki i wypróbować najnowsze produkty Sony
- Najnowsze wiadomości dotyczące technologii obrazu cyfrowego Sony
Na portalu Sony α Universe będą prezentowane sylwetki ambasadorów Sony Imaging oraz ich zainteresowania i pasje, które stanowią inspirację twórczą i zachętę do pracy. Obecnie Sony współpracuje w Polsce z pięcioma oficjalnymi ambasadorami:
- Tomaszem Tomaszewskim, wybitnym polskim reportażystą pojawiającym się na łamach The New York Times, Time, Fortune, Vogue czy National Geographic,
- Robertem Wolańskim, fotografem modowym i reklamowym, autorem wielu portretów światowej klasy gwiazd, który pracował z takimi projektantami jak Jean Paul Gaultier, Christian Lacroix, czy Paco Rabanne,
- Markiem Arcimowiczem, z wykształcenia architektem, z pasji fotografem do zadań specjalnych, przy którego wsparciu powstawał program Martyny Wojciechowskiej „Kobieta na krańcu świata”,
- Tomaszem Markowskim, fotografem sportowym z ponad dwudziestoletnim stażem, który relacjonował najważniejsze wydarzenia sportowe na całym świecie – m.in. Igrzyska Olimpijskie, finały Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej i dziesiątki zawodów pucharowych w skokach i biegach narciarskich,
- Maciejem Suwałowskim, wybitnym fotografem ślubnym, pracującym na całym świecie i kilkukrotnie nagradzanym na scenie międzynarodowej.
Oprócz sylwetek ambasadorów, na portalu Sony α Universe będą publikowane obszerne artykuły i poradniki poświęcone wszystkim aspektom fotografii i sprzętu fotograficznego, które pozwolą czytelnikom rozwijać własny warsztat i poszerzać horyzonty twórcze.
— Przez ostatnich kilka lat firma Sony autentycznie zrewolucjonizowała możliwości wykonywania zdjęć — mówi Yann Salmon-Legagneur, dyrektor ds. marketingu produktu w Sony Europe. — Uruchomienie europejskiego portalu Sony α Universe to kolejny element naszej strategii, zgodnie z którą staramy się pomagać naszym klientom w pełnym wykorzystaniu sprzętu Sony i jego możliwości. Chcemy prezentować różne techniki fotograficzne i zachęcać fotografów, by spróbowali czegoś nowego — z pomocą najlepszych specjalistów na świecie.
Nowo uruchomiony portal Sony α Universe, dostępny w Europie w 22 wersjach językowych, jest systematycznie wzbogacany kolejnymi materiałami.