Sony, oficjalny partner technologiczny ligi NFL, zaoferuje więcej niż kiedykolwiek technologii podczas tegorocznego Super Bowl LIX między Kansas City Chiefs i Philadelphia Eagles 9 lutego w Nowym Orleanie, w Luizjanie.
Łącznie w Caesars Superdome, i wokół niego, znajdzie się ponad 240 kamer Sony, które będą rejestrować ulubione zagrania, powtórki, wywiady i uroczystości, zwiększając zaangażowanie kibiców zarówno na miejscu, jak i miliardów widzów na całym świecie, którzy będą oglądać mecz i chłonąć materiały z Super Bowl po jego zakończeniu. W wydarzeniu zostaną użyte zarówno profesjonalne kamery transmisyjne Sony używane przez FOX Sports, oficjalnego nadawcę, jak i różne aparaty z wymiennymi obiektywami Alpha i obiektywami z mocowaniem typu E, w tym G Master™, których Associated Press i inni fotografowie przy linii bocznej będą używać do tworzenia ponadczasowych zdjęć z Super Bowl.
– Super Bowl to nie tylko największy mecz roku, ale także największa produkcja, mówi Michael Davies, wiceprezes FOX Sports ds. operacji terenowych. – Naszym zadaniem jest opowiedzenie historii meczu, uchwycenie energii na stadionie i utrzymanie zaangażowania miliardów widzów, a Sony jest kluczowym narzędziem do osiągnięcia tego celu.
Profesjonalne kamery Sony obsługują największe mecze od ponad dekady. W tym roku FOX Sports wraz z firmą producencką Game Creek Video rozmieści na miejscu ponad 100 kamer, które będą rejestrować przedmeczowe, meczowe i pomeczowe wydarzenia, a także dodatkowe programy studyjne. FOX będzie również używał monitorów Sony BVM na poziomie referencyjnym do gradacji kolorów, aby zapewnić jak najdokładniejszy obraz fanom na całym świecie.
Kamery Sony będą umieszczone w każdej strefie końcowej, wzdłuż obu linii bocznych i w wielu miejscach na całym stadionie, w tym w „SkyCam” nad boiskiem. W sumie 14 kamer Sony będzie obsługiwać materiały do transmisji strumieniowej.
– Super Bowl to najchętniej oglądane wydarzenie w roku, a zapewnienie autentycznych i wciągających wrażeń trenerom, zawodnikom i kibicom wymaga szerokiej gamy zaawansowanych technologii, mówi Gary Brantley, dyrektor ds. informacji w NFL. – Sony odegrało kluczową rolę w ulepszaniu wrażeń z dnia gry dzięki swoim innowacyjnym rozwiązaniom i jesteśmy dumni, że Sony odegra kluczową rolę w uczynieniu Super Bowl LIX w Nowym Orleanie niezapomnianym.
– Jesteśmy dumni, że możemy odegrać kluczową rolę w Super Bowl LIX, korzystając z naszego wieloletniego doświadczenaeu w zakresie innowacji w obrazowaniu i produkcji, aby zapewnić każdemu kibicowi oglądającemu na miejscu lub w domu najlepsze wrażenia, mówi Neal Manowitz, prezes i dyrektor operacyjny Sony Electronics North America.
Podczas Super Bowl LIX, oprócz wszystkich kamer transmisyjnych i produkcyjnych, FOX Sports wykorzysta systemy HawkREPLAY firmy Sony. Jest to rozwiązanie do zdalnej produkcji i natychmiastowej transmisji powtórek, aby zwiększyć całokształt wrażeńa z transmisji, a dodatkowa technologia Hawk-Eye będzie również wspierać usługi sędziowskie i powtórkowe w grze, a także ogólną produkcję.
Od 2020 r. firma Sony jest wyłącznym dostawcą produktów do obrazowania i wsparcia dla The Associated Press – ostatecznego źródła zdjęć NFL. W sumie na Super Bowl AP będzie 14 fotografów i 9 redaktorówużywających sprzętu Sony do rejestrowania i udostępniania niesamowitych zdjęć z najważniejszych momentów ligi. Wewnętrzny zespół fotograficzny NFL „NFL Focus” również będzie używać różnych kamer i obiektywów Sony Alpha ™ do relacjonowania meczu. Zespół Sony Pro Support udostępni na miejscu magazyn dla zawodowych fotografów, który będzie służył pomocą i wsparciem profesjonalistom pracującym przy meczu, w tym oferował wypożyczenie nowego flagowego aparatu Alpha II.
Zarówno agencja Associated Press, jak i wewnętrzny dział fotograficzny NFL planują również wykorzystanie nadajnika PDT-FP1 firmy Sony do dostarczania zdjęć i filmów bezpośrednio z aparatu do redaktorów w czasie rzeczywistym, co usprawni ich pracę i zapewni najszybszą możliwą dystrybucję do opinii publicznej.
Każdego roku rozmiar i zakres Super Bowl Halftime Show rozrasta się, w tym jego elementy produkcyjne. Już po raz piąty z rzędu techniczną produkcją Halftime Show zajmie się ekipa Funicular Goats, która od czterech lat jako główną kamerę wybiera Sony VENICE 2, a także Sony VENICE Extension System i Sony BURANO – łącznie 14 kamer.
– Super Bowl Halftime Show to wyzwanie niepodobne do żadnego innego projektu, w którym braliśmy udział, wyjaśnia James Coker, dyrektor ds. inżynierii i zarządzania technicznego w Funicular Goats. – Na przygotowanie i pokazanie milionom widzów kinowego koncertu mamy mniej niż pięć minut, a kamery Sony Cinema Line stanowią idealne połączenie pełnoklatkowego przetwornika obrazu z kompatybilnością nadawczą, co pozwala na płynną pracę w ramach wydarzenia na najwyższym poziomie.
Poniżej znajduje się skumulowany, ogólny zarys wszystkich kamer Sony i powiązanych technologii, które są używane do obsługi Super Bowl LIX.
FOX Sports:
• 97 kamer systemowych do transmisji Sony z serii HDC
• 1 kinowa kamera PTZ Sony FR7
• 3 pełnoklatkowe kamery kinowe Sony FX6
• 1 aparat bezlusterkowy Sony Alpha 7 III
• 1 cyfrowa kamera kinowa Sony VENICE 2
Associated Press:
• ponad 55 kamer Sony i różne obiektywy
Zespół fotograficzny NFL Focus:
• 8 kamer Sony i różne obiektywy
Funicular Goats – Super Bowl Halftime Show:
• 13 cyfrowych kamery kinowe Sony VENICE 2
• 1 przedłużacz Sony VENICE
• 1 cyfrowa kamera kinowa Sony BURANO (do kamery ASL)
Wsparcie Sony Pro:
• 65 pełnoklatkowych aparaty bezlusterkowe Sony
• 140 profesjonalnych obiektywów, w tym 14x 600mm, 10x 400mm, 6x 300mm super teleobiektywów