Smartfon Xperia P, wyposażony w wyświetlacz z technologią Sony WhiteMagic, pozwala z łatwością odczytać treść wiadomości nawet w największym słońcu. Sony Mobile Communications powierzył niezależnemu laboratorium testowemu zadanie zmierzenia jasności wyświetlacza smartfona Xperia P i porównanie jej z wynikami wyświetlaczy jedenastu innych smartfonów, aktualnie dostępnych na rynku. Firma TESTfactory, która prowadzi również testy dla magazynów WEKA Media Publishing GmbH
(np. Connect, PCgo, Stereoplay) jest znana na całym świecie jako źródło testów porównawczych produktów. Zminimalizowała ona wszelkie wpływy otoczenia na smartfony, ustawiła wyświetlacz każdego z nich na maksymalne wartości, a następnie użyła spektrometru w celu zmierzenia jasności wyświetlacza każdego ze smartfonów. Zwycięzcą testu został smartfon Sony Xperia P, który ma jasność przetestowaną w laboratorium, wynoszącą 867 kandeli.
Te nadzwyczajne wyniki osiągnięto dzięki technologii wyświetlacza Sony WhiteMagic, którą zastosowano w smartfonie Xperia P po raz pierwszy. Na konwencjonalnym wyświetlaczu LC kolor każdego piksela (w tym biały) powstaje wskutek zmieszania trzech pod-pikseli: czerwonego, niebieskiego i zielonego. Natomiast wyświetlacz Reality Display o przekątnej 4 cale, z technologią Mobile BRAVIA Engine w smartfonie Xperia P posiada czwarty sub-piksel – biały. Umożliwia to znaczące rozjaśnienie wyświetlacza tak, aby zagwarantować wyraźny i ostry obraz, nawet w ostrym słońcu.
Chociaż Xperia P ma o wiele jaśniejszy wyświetlacz, to nie pobiera z tego powodu więcej energii elektrycznej, ponieważ ma wbudowany fotosensor, który inteligentnie koryguje jasność ekranu, w zależności od otoczenia.
Smartfon Xperia P dostępny jest na rynku od maja 2012 r. w kolorach srebrnym, czarnym i czerwonym w cenie około 1699,00 zł.