Sony Group przygotowuje się do targów CES 2024, które rozpoczną się w Las Vegas we wtorek 9 stycznia. Głównym motywem ekspozycji będzie „Wspieranie kreatywności za pomocą technologii”.
8 stycznia, na konferencji prasowej poprzedzającej otwarcie targów dla publiczności, wystąpił Kenichiro Yoshida, prezes zarządu i dyrektor generalny Sony Group Corporation. Powiedział on, że Sony jako firma kreatywnej rozrywki zawsze stawia ludzi w centrum kreatywności i angażuje się w działania na rzecz dobra poprzez zwiększanie możliwości twórców. Kenichiro Yoshida oraz towarzyszące mu osoby wspólnie przedstawili inicjatywy, które służą wspieraniu twórców z branży muzycznej, filmowej i telewizyjnej; nowe rozwiązania do produkcji wizualnej i tworzenia treści przestrzennych; budowanie więzi ze społecznościami fanów i kibiców w dziedzinach takich jak anime, sport i gry; oraz przedsięwzięcia z zakresu rozrywki i bezpieczeństwa mające na celu rozwój mobilności. Zaprezentowali także technologie leżące u podstaw tych inicjatyw. Na zakończenie prezes Yoshida podkreślił, że Sony wykorzystuje pomysły ludzi i podnosi rangę ich historii, stale wspierając kreatywność za pomocą technologii.
Podstawowe informacje o stoisku Sony
Dostępność dla publiczności: od wtorku 9 stycznia do piątku 12 stycznia 2024 r.
Miejsce: Las Vegas Convention Center, stanowisko 21800
Najważniejsze elementy ekspozycji
Ekspozycja koncentruje się wokół sposobów, w jakie firma Sony daje twórcom jeszcze większe możliwości działania, odkrywania i tworzenia, dostarczając im innowacyjne technologie do opowiadania i rozrywki oraz oferując nowe możliwości wypełnienia świata emocjami — od technologii tworzenia przez budowanie więzi z fanami po rozszerzanie przestrzeni dla Kando.
Sony stara się ponadto zmniejszyć wpływ swojej ekspozycji na środowisko poprzez ponowne wykorzystanie materiałów z ubiegłego roku i ograniczenie użycia dużych konstrukcji. Co więcej, tablice informacyjne na stoisku są wykonane z opracowanego przez Sony tworzywa papierowego Original Blended Material*.
Przyjazne dla środowiska tworzywo papierowe powstające z bambusa, trzciny cukrowej i makulatury o udokumentowanym pochodzeniu.
Rozwijanie kreatywności: pomoc w rozwoju nowych możliwości produkcji dzięki innowacyjnym technologiom
Torchlight — nowe, zaawansowane studio wizualizacji Sony Pictures Entertainment (SPE)
Sony wprowadza pionierskie, zaawansowane rozwiązanie do wizualizacji o nazwie Torchlight. Wykorzystuje ono najnowsze technologie opracowane przez firmy z Sony Group oraz platformę Unreal Engine firmy Epic Games, będącą najbardziej otwartym i zaawansowanym na świecie narzędziem 3D działającym w czasie rzeczywistym. Torchlight tworzy interaktywne, wirtualne środowisko oparte na platformie Unreal Engine i wirtualnych kamerach, w którym można generować cyfrowe sceny jeszcze przed rozpoczęciem głównych zdjęć do filmu. Obejmuje pakiet Virtual Production Tool Set, wykorzystujący cyfrową kamerę filmową VENICE do łączenia wirtualnych środowisk z produkcją na planie. Twórcy zyskają też dostęp do oryginalnych technologii firmy Sony, między innymi mobilnego systemu rejestracji ruchu mocopi. Te i inne technologie są włączone w tok pracy w rozwiązaniu Torchlight i ułatwiają twórczą działalność w czasie rzeczywistym.
Virtual Production — przyszłość produkcji treści
Aby otworzyć przed twórcami jeszcze większe możliwości, Sony wspiera rozwój nowego systemu produkcji treści o nazwie Virtual Production — od opracowywania technologii po dostarczanie rozwiązań produkcyjnych. Ulepsza w tym celu własne technologie przetwarzania obrazu, wykrywania i wyświetlania i łączy je z renderowaniem w czasie rzeczywistym przy użyciu silników gier. Firmy Pixomondo, Sony PCL i SPE świadczą kompleksowe usługi kreatywne i dostarczają infrastrukturę sceniczną na całym świecie. Zapewniają obsługę całego procesu produkcji, od preprodukcji poprzez zdjęcia na planie z użyciem systemu Virtual Production aż po postprodukcję.
Budowanie więzi z fanami i kibicami: oferowanie najbardziej zaawansowanych wrażeń poprzez integrację świata rzeczywistego z wirtualnym
PlayStation5 — produkty i gry
Sony Interactive Entertainment prezentuje ofertę najnowszych urządzeń z rodziny PlayStation 5: nową, zmniejszoną wersję konsoli PlayStation 5, konsolę przenośną PlayStation Portal, bezprzewodowe słuchawki douszne Pulse Explore, kontroler Access oraz słuchawki Pulse Elite, które wkrótce trafią na rynek. Na wystawie znajdą się także stylowe, metalizowane osłony konsoli PS5 i kontrolery bezprzewodowe DualSenseⓇ z serii Deep Earth Collection. Fani gier będą mogli zagrać na specjalnych stanowiskach w Gran Turismo 7 na PS5 i PlayStation VR2 (PS VR2) oraz poznać nowy tryb No Return w stworzonej przez Naughty Dog grze The Last of Us Part II Remastered, która zadebiutuje 19 stycznia.
Nowe sposoby budowania więzi z kibicami z wykorzystaniem technologii i rozrywki
Firma Sony rozwija przedsięwzięcia służące budowaniu więzi z kibicami sportowymi. Współpracując z klubem piłkarskim Manchester City Football Club, Sony realizuje próbny projekt, którego celem jest dostarczanie nowych usług tworzących globalną społeczność kibiców online. Projekt budzi duże zaciekawienie i emocje wśród kibiców. Trwają już testy zamknięte, a usługa w wersji beta zostanie udostępniona jeszcze w tym roku. Goście stoiska Sony mogą obejrzeć nowe materiały z wirtualnego stadionu Etihad i poznać możliwości dzielenia się sympatią dla drużyny i zawodników.
Firmy Sony związane ze sportem prezentują inicjatywy z udziałem znanych światowych obiektów sportowych, w ramach których systemy śledzenia optycznego firmy Hawk-Eye Innovations, technologia wizualizacji danych firmy Beyond Sports i doświadczenie firmy Pulselive w budowaniu więzi z kibicami są wykorzystywane do zapewniania niespotykanych dotąd wrażeń różnym odbiorcom, również z młodszych pokoleń.
Wciągające wrażenia muzyczne nowej generacji
Sony Music opracowuje nowe możliwości dla artystów, pozwalające rozszerzać kontakt z fanami na platformach do gier i w innych środowiskach rozrywkowych przy użyciu technologii silników gier i wirtualnej produkcji. Na zwiedzających czekają trzy aplikacje zapewniające intensywne wrażenia muzyczne nowej generacji. Goście stoiska będą mogli zobaczyć, jak rozwiązania Sony do wirtualnej produkcji i platforma Unreal Editor for Fortnite (UEFN) firmy Epic Games umożliwiły stworzenie teledysku do utworu „Jericho”, nagranego przez piosenkarkę Iniko dla wytwórni Columbia Records, oraz opartej na tym teledysku wyspy Fortnite o nazwie Journey Through Jericho (Podróż przez Jerycho). Na zwiedzających czeka również Nitewave — nowa, muzyczna wyspa Fortnite stworzona za pomocą UEFN. Kolejna propozycja to ukłon w stronę miłośników Robloxa. Gra AVNU: Where Music Meets polega na wykonywaniu zadań i zbieraniu wirtualnych rzeczy związanych z muzyką. Wykorzystano w niej muzykę wykonawców Sony Music, w tym nagrywającego dla Arista Records piosenkarza Paula Russella.
Sony Pictures Virtual Reality
Sony Pictures Virtual Reality (SPVR) prezentuje swoją najnowszą, wieloplatformową i przeznaczoną dla wielu graczy grę VR „Ghostbusters: Rise of the Ghost Lord”, rozszerzającą świat lubianego uniwersum Pogromców Duchów. Będzie ona wykorzystywać funkcje śledzenia ruchów oczu i wibracji dostępne w PS VR2 — najnowszych goglach VR do konsoli PS5 — oraz adaptacyjne efekty Trigger kontrolera PS VR2 Sense. SPVR rozszerza wykorzystanie własności intelektualnej przez SPE. Zapewnia intensywną rozrywkę poprzez globalną produkcję i dostarczanie gier i wrażeń VR wszystkimi kanałami konsumenckimi, obejmującymi rozrywkę domową i opartą na lokalizacji.
Aby zapewnić twórcom nowe możliwości ekspresji i zwiększyć wartość własności intelektualnej związanej z treściami, Sony wspiera projekty PoC (proof of concept), które są źródłem wciągających przeżyć dzięki czujnikom i interaktywnym technologiom będącym owocem współpracy całej Grupy. Ten pokaz pozwala odkrywać wciągający świat Ghostbusters z unikatowymi rozwiązaniami firmy Sony: technologią efektów dotykowych, bezmarkerową analizą ruchu i mobilnym systemem rejestracji ruchu mocopi.
Oprócz tego SPE skupia się na rozrywce opartej na lokalizacji na całym świecie — między innymi w parku Columbia Pictures Aquaverse w Tajlandii, uznanym przez CNN za jeden z najlepszych na świecie nowych parków tematycznych. Dla zwiedzających przygotowano film o inicjatywach tego typu, w tym o pierwszym własnym obiekcie firmy: parku Wonderverse, który zostanie otwarte w okolicach Chicago w styczniu tego roku.
Nowe przestrzenie kreatywne: przyszłość definiowana przez rozszerzanie przestrzeni na kando — transformacja mobilności
Technologia czujników poprawiająca bezpieczeństwo ruchu
„Safety Cocoon” (bezpieczny kokon) to koncepcja mająca na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa jazdy w codziennych sytuacjach na drodze. Dzięki analizie 360-stopniowej strefy wokół pojazdu kierowca będzie mógł wcześnie zareagować, aby uniknąć ryzyka. Na stoisku można poznać różne technologie czujników Sony wspomagających realizację tej koncepcji. Mają one na celu zwiększenie bezpieczeństwa poprzez osiągnięcie rozdzielczości i czułości przewyższających zdolności ludzkiego wzroku. W rezultacie czujniki te pełnią funkcję „oczu” i przyczyniają się do tworzenia nowych rozwiązań w dziedzinie mobilności.