Spotler, reklama graficzna wyświetlająca się użytkownikom telefonów komórkowych podczas pobierania przez nich multimediów na komórkę, wzbogacony został o system kontekstowego targetowania.
Contextual Mobile Targeting (CMT) polega na odpowiednim dopasowaniu reklamy (spotlera) do kategorii / rodzaju multimediów, które konsument pobiera na swój telefon komórkowy. Reklama jest więc wyświetlana użytkownikowi komórki w kontekście wybranej przez reklamodawcę grupy obiektów, powiązanych tematycznie z reklamowanym produktem.
Wśród głównych tematów, z jakimi można skojarzyć spotler są: sport, motoryzacja, miłość, zwierzęta, film, humor, celebrities, gry, muzyka. Pakiety te mogą być dowolnie łączone, a nawet modyfikowane zgodnie z wymogami klienta. Przykładem powiązania spotlera z kontekstem jest wyświetlanie reklamy męskiego kosmetyku w kategoriach „Sport”, „Motoryzacja”, „Muzyka rockowa” lub reklamy karmy dla zwierząt w kategoriach „Zwierzęta”, „Natura”.
Spotler to 1 – 1,5 mln emisji miesięcznie docierających do młodego aktywnego konsumenta, lubiącego cyfrową rozrywkę. Dwie główne grupy wiekowe stanowią użytkownicy telefonów komórkowych w wieku 15 – 20 oraz 20 – 30 lat.
Reklamy Spotler wykorzystali już w swoich kampaniach m.in.: Play, Motorola, L’Oreal, BZ WBK, Vision Film, Commercial Union, MTV Networks Polska..