To już siódma edycja kampanii edukacyjno-informacyjnej Towarzystwa Obrotu Energią. Celem kampanii jest propagowanie wiedzy o rynku energii elektrycznej i gazu oraz budowanie zdrowej konkurencji opartej na zasadach fair play. W kampanii uczestniczą największe spółki energetyczne: Enea, Energa Obrót – spółka zależna Energi z Grupy ORLEN, innogy Polska, Polkomtel oraz TAURON Sprzedaż.
– Hasło przewodnie kampanii to „Dbaj o dobrą energię. Najlepiej w dobrym towarzystwie” – wyjaśnia Marek Kulesa, dyrektor biura TOE. – Chcemy podkreślić wartość międzypokoleniowej wymiany opinii i doświadczeń. To najczęściej członkowie rodziny, np. wnuczkowie lub dzieci, pomagają osobom starszym w podejmowaniu decyzji. Wybór sprzedawcy prądu i gazu jest jedną z nich.
Kampania „Sprawdź kto” przywołuje siedem zasad, które przypominają, co robić oraz czego unikać przy zawieraniu umów:
- Upewnij się, jaką firmę reprezentuje handlowiec.
- Nie spiesz się – dokładnie zapoznaj się z ofertą.
- Zachowaj egzemplarz umowy.
- Masz 14 dni na odstąpienie od umowy zawartej poza punktem sprzedaży usług.
- Uważaj na fałszywe SMSy i wiadomości e-mail.
- Używaj tylko bezpiecznych haseł i loginów.
- Bądź eko – zamów e-fakturę.
Kampania jest odpowiedzią na pojawiające się w dalszym ciągu nieuczciwe działania przedstawicieli handlowych niektórych firm. Do najczęstszych sytuacji należy ta, gdy przedsiębiorstwo posługuje się nazwą, która jest łudząco podobna do marki innego znanego sprzedawcy. Zdarza się, że w ten sposób wprowadza się klientów w błąd i doprowadza do podpisania niechcianej umowy. W ostatnim czasie dodatkowo pojawił się też problem związany z bezpieczeństwem w internecie.
Spoty radiowe będzie można usłyszeć na antenie wybranych stacji, a materiały wideo i bannery będą szeroko promowane za pośrednictwem Internetu. Reklamy pojawią się również w prasie. Głównym medium kampanii jest strona www.sprawdzkto.pl, a całość uzupełnia profil społecznościowy www.facebook.com/sprawdzktopl/. Patronat nad kampanią objął Urząd Regulacji Energetyki oraz Federacja Konsumentów.
Kampania „Sprawdź kto” powstała dzięki wsparciu:
- Enea S.A.
- Energa OBRÓT SA
- innogy Polska SA
- Polkomtel Sp. z o.o. – operatorowi sieci Plus
- TAURON Sprzedaż Sp. z o.o.