Firma Sony Interactive Entertainment (SIE) ogłosiła, że łączna sprzedaż PlayStation 4 (PS4) według danych z 4 grudnia 2016 r. wyniosła 50 mln sztuk zakupionych przez klientów z całego świata, którzy mogli świętować najlepszy czarnopiątkowy tydzień*2 w historii PlayStation. W wynikach tych uwzględniono sprzedaż produktu PlayStation 4 Pro (PS4 Pro) — wprowadzonej na rynek w ubiegłym miesiącu luksusowej wersji systemu, która obsługuje najnowocześniejszą technologię przetwarzania obrazu.
Dzięki bogatej ofercie gier opracowanych i wydawanych przez zewnętrznych wydawców, a także przez podmiot SIE Worldwide Studios (SIE WWS), wyniki sprzedaży oprogramowania na PS4 również osiągają wysokie wartości — według danych na 4 grudnia 2016 r. było to ponad 369,6 mln egzemplarzy sprzedanych na całym świecie za pośrednictwem sklepów detalicznych oraz w ramach sprzedaży zawartości cyfrowej w sklepie PlayStation Store.
– Cieszy nas bardzo, że społeczność PS4 stale się rozwija od czasu jej powstania trzy lata temu — mówi Andrew House, prezes i dyrektor generalny Sony Interactive Entertainment. – Dzięki ogromnemu wsparciu ze strony naszych fanów i partnerów z całego świata w tym roku mogliśmy wprowadzić na rynek wyjątkową ofertę sprzętu, w tym nowe systemy PS4 w mniejszej obudowie, systemy PS4 Pro oraz PlayStation VR. Będziemy nadal zapewniać klientom wyjątkowe wrażenia z rozgrywki, oferując przełomowe oprogramowanie i usługi sieciowe, stale przyspieszając rozwój naszej działalności i stawiając na rozwój ekosystemu PS4.
Oferta oprogramowania na PS4 będzie stale wzbogacana w tym sezonie świątecznym i później, o wyczekiwane tytuły, takie jak The Last Guardian (SIE WWS), Horizon Zero Dawn (SIE WWS), Resident Evil 7: biohazard (Capcom), Mass Effect: Andromeda (Electronics Arts), Red Dead Redemption 2 (Rockstar Games), oraz gry z obsługą PS VR, takie jak Farpoint (SIE WWS), wprowadzane na rynek wraz z kontrolerem PS VR Aim przeznaczonym do bezpośredniego śledzenia ruchów gracza. Również społeczność twórców niezależnych będzie nadal dodawać do oferty różnorodne nowe tytuły na PS4, takie jak Yooka-Laylee (Playtonic), Boundless (Wonderstruck) oraz Vane (Friend & Foe Games).
Firma SIE będzie rozbudowywać ekosystem rozwiązań na PS4, oferując doznania dostępne wyłącznie na PlayStation.