mBank wprowadził do oferty ubezpieczenie sprzętu elektronicznego oraz urządzeń RTV i AGD. Produkt wyróżnia nowatorska konstrukcja. W ramach jednego ubezpieczenia, ochronie podlegać może nawet kilkanaście urządzeń. Klient sam decyduje ile wart jest dany sprzęt, a aby skorzystać z oferty nie musi go nawet opisywać. Od dziś oferta produktów ubezpieczeniowych dostępnych w mBanku poszerzona została o kolejne dwa ubezpieczenia: sprzętu RTV i AGD oraz urządzeń elektronicznych, takich jak
laptop, smartfon czy tablet. W ramach ubezpieczenia elektronicznego klient może uzyskać rekompensatę poniesionych kosztów związanych m.in. z utratą lub uszkodzeniem sprzętu, jego zalaniem, a także w przypadku telefonu komórkowego – jego nieuprawnionym użyciem (klient może uzyskać zwrot kosztów nieuprawnionych rozmów wykonanych po utracie telefonu). Co ważne, ochrona działa również w przypadku sprzętów, od których produkcji minęło nawet 7 lat.
– Zazwyczaj gwarancja oferowana przez producenta zapewnia nam ochronę na maksymalnie dwa lata. Dzięki naszemu ubezpieczeniu klient może ten okres wydłużyć nawet o kolejne pięć lat – mówi Łukasz Adamczyk z Departamentu Usług Podstawowych i Produktów – Niebankowych mBanku i MultiBanku. – Co więcej, w ramach jednego ubezpieczenia ochroną można objąć dowolną liczbę urządzeń. W tym celu bank nie wymaga żadnych skomplikowanych działań. Wystarczy po zalogowaniu się do serwisu transakcyjnego wybrać jeden z pakietów oferowanych w ramach ubezpieczenia – dodaje Łukasz Adamczyk.
Klient nie musi też opisywać sprzętu, bank nie wymaga podawania marki czy numeru fabrycznego danej rzeczy. To, jaki rodzaj urządzenia zostanie ubezpieczony, definiowane jest bowiem właśnie poprzez wybór odpowiedniego pakietu. Od tej decyzji uzależniony jest też koszt ubezpieczenia.
– Składka pobierana jest automatycznie z rachunku rozliczeniowego klienta. Użytkownik nie musi zatem pamiętać o jej zapłaceniu czy przedłużeniu czasu trwania ochrony. Bank nie wymaga też aktualizacji danych produktu po jego wymianie. To ważne, chociażby w przypadku telefonów, które statystycznie zmieniamy co dwa lata – mówi ekspert z mBanku i MultiBanku.,
Ubezpieczenie kupić można, logując się do serwisu transakcyjnego, dzwoniąc na mLinię mBanku lub odwiedzając dowolną placówkę MultiBanku.
Główne cechy nowych ubezpieczeń dla klientów mBanku:
- w ramach ubezpieczeń ochronie podlegać może sprzęt elektroniczny (smartfon, tel. komórkowy, tablet, laptop) oraz urządzenia RTV/AGD (odbiorniki telewizyjne, odtwarzacze wideo i DVD, zestawy kina domowego, kuchnie gazowe i elektryczne, piekarniki i płyty grzewcze, pralki, pralko-suszarki, chłodziarki, chłodziarko-zamrażarki, zamrażarki, zmywarki, grzejniki konwektorowe, grzejniki olejowe, klimatyzatory, sprzęt komputerowy stacjonarny);
- w ramach jednego ubezpieczenia klient może ubezpieczyć nawet kilkanaście urządzeń;
- zakres ubezpieczenia obejmuje m.in. kradzież sprzętu (w przypadku telefonów dotyczy także kradzieży z samochodu), jego uszkodzenie lub zniszczenie, a także zalanie;
- w przypadku telefonów komórkowych ochronie podlegają także koszty związane z nieautoryzowanymi rozmowami (dokonanymi po utracie telefonu);
- składka pobierana jest automatycznie z rachunku klienta;
- ochrona ubezpieczeniowa obejmuje sprzęt klienta również po zakupie nowego egzemplarza;
- klient nie podaje cech charakterystycznych sprzętu, np. numeru fabrycznego, numeru IMEI czy marki produktu;
- klient wybiera odpowiedni dla siebie wariant (w zależności od rodzaju sprzętu, który chce ubezpieczyć oraz sumy ubezpieczenia) – sam decyduje, ile sprzęt jest wart.