czwartek, 21 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Stanowisko PTK Centertel w sprawie publikacji UOKiK

    Zobacz również

    PTK Centertel wyjaśnia, że zarzuty dotyczące przypadków błędnego informowania nt możliwości wypowiedzenia umowy dotyczą praktyk, które zostały usunięte na wiele miesięcy przed wydaniem przez UOKIK decyzji nakładającej karę w grudniu 2010 r. Zarzuty te zostały przypomniane w publikacji UOKiK pt. „Telekomunikacyjne haczyki” z 25 marca br. PTK Centertel podjęła konieczne działania naprawcze, które doprowadziły do skorygowania praktyk kwestionowanych przez UOKIK.

    - Reklama -

    Ich celem była między innymi eliminacja przypadków niewłaściwego informowania klientów o możliwości odstąpienia od zawartej zdalnie umowy (telefonicznie lub przez internet).

    UOKIK potwierdził, że zmiany te zostały przez PTK wprowadzone i w wydanej przez siebie decyzji przyznał, że zaniechanie powyższych praktyk nastąpiło już w pierwszej połowie 2010 r.

    Kolejny zarzut dotyczył rzekomego utrudniania konsumentom dokładnego zapoznania się z umową dostarczaną przez kuriera, przed jej podpisaniem. Związany z tym był postulat zmiany sposobu dostarczania klientom dokumentów do podpisu. PTK Centertel stoi na stanowisku, że stosowane przez firmę rozwiązania w pełni zabezpieczają prawa i interesy przysługujące klientom.

    Klienci PTK Centertel zawierający umowę na odległość, jeszcze przed podjęciem decyzji o zakupie mają dostęp do szczegółowych cenników, Regulaminu Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych, regulaminów wszystkich ofert i promocji, którymi są zainteresowani. Są one dostępne na stronach internetowych operatora (www.orange.pl) i w każdym punkcie sprzedaży. Również sprzedawcy i konsultanci obsługujący klientów telefonicznie są przygotowani do szczegółowego przedstawienia ofert oraz ich warunków. Klienci składający zamówienie za pośrednictwem internetu są wręcz zobowiązani do zapoznania się z regulaminami i cennikami dotyczącymi wybieranej oferty. Akceptację jej warunków potwierdzają zaznaczając odpowiednie pole w formularzu zamówienia.

    Klienci otrzymują więc wszelkie niezbędne informacje o szczegółach podejmowanego zobowiązania już na etapie zamówienia. W tym świetle złożenie podpisów pod umową jest de facto jedynie czynnością formalno-techniczną (treść samej umowy nie stanowi obszernej informacji i mieści się zwykle 1 – 2 kartkach formatu A4, w większości są to dane personalne dotyczące klienta).

    Należy też podkreślić, że przepisy regulujące sprzedaż na odległość zapewniają klientom ochronę, na wypadek chęci wycofania się z zawartej umowy. Każdy klient ma 10 dni na dokładne zapoznanie się z warunkami i może w tym czasie rozwiązać umowę bez podawania przyczyn.

    PTK Centertel odwołała się od kar nałożonych przez UOKIK.

    ŹródłoTP S.A.
    guest
    0 Comments
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Dołącz ze SkyCash do programu Mastercard Bezcenne Chwile

    Bezcenne Chwile to wyjątkowy program, w którym płatności pracują na Ciebie! Płać kartą Mastercard zarejestrowaną w programie w aplikacji SkyCash...