PTK Centertel wyjaśnia, że zarzuty dotyczące przypadków błędnego informowania nt możliwości wypowiedzenia umowy dotyczą praktyk, które zostały usunięte na wiele miesięcy przed wydaniem przez UOKIK decyzji nakładającej karę w grudniu 2010 r. Zarzuty te zostały przypomniane w publikacji UOKiK pt. „Telekomunikacyjne haczyki” z 25 marca br. PTK Centertel podjęła konieczne działania naprawcze, które doprowadziły do skorygowania praktyk kwestionowanych przez UOKIK.
Ich celem była między innymi eliminacja przypadków niewłaściwego informowania klientów o możliwości odstąpienia od zawartej zdalnie umowy (telefonicznie lub przez internet).
UOKIK potwierdził, że zmiany te zostały przez PTK wprowadzone i w wydanej przez siebie decyzji przyznał, że zaniechanie powyższych praktyk nastąpiło już w pierwszej połowie 2010 r.
Kolejny zarzut dotyczył rzekomego utrudniania konsumentom dokładnego zapoznania się z umową dostarczaną przez kuriera, przed jej podpisaniem. Związany z tym był postulat zmiany sposobu dostarczania klientom dokumentów do podpisu. PTK Centertel stoi na stanowisku, że stosowane przez firmę rozwiązania w pełni zabezpieczają prawa i interesy przysługujące klientom.
Klienci PTK Centertel zawierający umowę na odległość, jeszcze przed podjęciem decyzji o zakupie mają dostęp do szczegółowych cenników, Regulaminu Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych, regulaminów wszystkich ofert i promocji, którymi są zainteresowani. Są one dostępne na stronach internetowych operatora (www.orange.pl) i w każdym punkcie sprzedaży. Również sprzedawcy i konsultanci obsługujący klientów telefonicznie są przygotowani do szczegółowego przedstawienia ofert oraz ich warunków. Klienci składający zamówienie za pośrednictwem internetu są wręcz zobowiązani do zapoznania się z regulaminami i cennikami dotyczącymi wybieranej oferty. Akceptację jej warunków potwierdzają zaznaczając odpowiednie pole w formularzu zamówienia.
Klienci otrzymują więc wszelkie niezbędne informacje o szczegółach podejmowanego zobowiązania już na etapie zamówienia. W tym świetle złożenie podpisów pod umową jest de facto jedynie czynnością formalno-techniczną (treść samej umowy nie stanowi obszernej informacji i mieści się zwykle 1 – 2 kartkach formatu A4, w większości są to dane personalne dotyczące klienta).
Należy też podkreślić, że przepisy regulujące sprzedaż na odległość zapewniają klientom ochronę, na wypadek chęci wycofania się z zawartej umowy. Każdy klient ma 10 dni na dokładne zapoznanie się z warunkami i może w tym czasie rozwiązać umowę bez podawania przyczyn.
PTK Centertel odwołała się od kar nałożonych przez UOKIK.