Rok po oficjalnym otwarciu, partnerzy projektu Startberry – Senfino, Microsoft i EY – ogłaszają drugą rundę akceleracji spółek technologicznych. Uczestnicy mogą liczyć nie tylko na wsparcie merytoryczne czy dostęp do technologii, ale przede wszystkim na pomoc w dotarciu na zagraniczne rynki i międzynarodowe wdrożenia. Podobnie, jak w ubiegłym roku, także i tym razem zakwalifikowane firmy będą rozwijać swój biznesowy potencjał pod okiem ekspertów EY, Microsoft oraz Senfino.
W pierwszej rundzie akceleracji wzięło udział 10 projektów, tworzących rozwiązania m.in. dla takich sektorów jak telemedycyna, analityka operacji finansowych, komunikacja wewnętrzna czy nowoczesne metody rekrutacji. Każda z firm wzięła udział w szeregu warsztatów oraz indywidualnych sesji z mentorami, udoskonalając nie tylko same rozwiązania, ale także modele biznesowe, czy strategię ekspansji rynkowej.
– Udział w akceleracji Startberry w ciągu ostatniego roku wpłynął istotnie na rozwój naszej sieci kontaktów biznesowych, dzięki czemu możemy pochwalić się już ponad 150 klientami. Są to najczęściej duże organizacje. Mamy za sobą wdrożenia w kilku polskich bankach czy firmach z branży energetycznej. Udało nam się także wyjść ze swoją ofertą poza granice Polski. Mamy na koncie jedno, ogromne wdrożenie w niemieckiej firmie z rynku finansowego, dla którego współpraca z ekspertami i mentorami z firm EY, Microsoft i Senfino miała kluczowe znaczenie – podkreśla Łukasz Skłodowski, CEO Elastic Cloud Solutions Sp. z o.o.
Szybka droga do dojrzałości
Startberry to program przeznaczony dla dojrzałych przedsięwzięć biznesowych, które etap planowania mają już dawno za sobą. Uczestnicy mają nie tylko gotowe prototypy swoich rozwiązań, niektórzy z nich mogą pochwalić się już pierwszymi wdrożeniami. Rolą partnerów projektu jest wsparcie uczestników programu w lepszym dopasowaniu oferty do rynku, przygotowaniu odpowiedniej strategii marketingu i sprzedaży a – co najważniejsze – w dotarciu z ofertą poza granice kraju.
Spółki, które biorą udział w tegorocznej edycji z powodzeniem rozwijają swoje produkty w takich obszarach, jak wykorzystanie AI na rzecz lepszego dopasowania reklam w cyfrowych kanałach komunikacji (firma Ademotion), sztuczna inteligencja w optymalizacji łańcucha dostaw i usprawniania procesów logistycznych (Framelogic), lepsza komunikacja z niesłyszącymi dzięki technologii (Migam), czy rozwiązania na rzecz cyberbezpieczeństwa (Vector Synergy). Do projektu dołączyła także wywodząca się z konkursu Imagine Cup firma inMotion, która tworzy zaawansowane akcesoria dla fotografów.
Z doświadczonym partnerem na globalne rynki
Uczestnicy ponownie mogą liczyć na wsparcie od partnerów projektu EY, Microsoft i Senfino. Pierwszy z partnerów – EY zapewnia pomoc i wsparcie w kwestiach biznesowych, finansowych, prawnych i podatkowych. W serii spotkań eksperci firmy przeprowadzą przedstawicieli firm przez zawiłości związane z poszczególnymi etapami rozwoju ich spółek i uczulą na bariery, które mogą napotkać na drodze do międzynarodowej ekspansji.
– Bardzo cieszymy się, że będziemy mogli pracować z kolejną grupą firm technologicznych, które zakwalifikowały się do programu Startberry. EY od wielu lat wspiera przedsiębiorców na każdym etapie ich rozwoju poprzez szereg inicjatyw, takich jak konkurs EY Przedsiębiorca Roku, Accelerating Global Entrepreneurs czy też program EYnovation, w którym firmy szukające możliwości skalowania znajdują wsparcie zarówno w wymiarze merytorycznym, jak i w dotarciu ze swoimi rozwiązaniami do potencjalnych klientów – mówi Krzysztof Witkowski, Associate Partner EY odpowiedzialny m.in. za inicjatywy skierowane do firm technologicznych.
Microsoft wspiera członków Startberry w globalnym rozwoju ich biznesu. Celem działań firmy i ciągłej pracy ze spółkami biorącymi udział w procesie akceleracji jest ich gotowość do wejścia na rynek globalny i otwarcie się na międzynarodowe grono klientów. Z kolei Senfino podzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem związanym z wdrażaniem technologii sztucznej inteligencji oraz tworzeniem rozwiązań wykorzystujących rzeczywistość mieszaną (mixed reality) w dostarczaniu nowych rozwiązań, nie tylko dla rozrywki.
– Model biznesowy i gotowe rozwiązanie to jedno. Nierzadko o sukcesie projektu może przesądzić możliwość zaprezentowania go odpowiednim osobom w konkretnym miejscu. Dotarcie biznesu poza granice kraju, w którym działa, otwiera go nie tylko na możliwość sprawdzenia w nowym wymagającym środowisku. To szansa na natychmiastowe wyskalowanie biznesu i pokazanie na arenie międzynarodowej, że Polacy tworzą technologię na światowym poziomie – mówi Wojciech Życzyński, Senior Business Development Manager, odpowiedzialny w Microsoft za koordynację działań sprzedaży i marketingu w zakresie oferty chmurowej Microsoft oraz rozwój biznesu w nowych obszarach.
Mixed Reality Room – laboratorium trendów i poligon dla technologii
Ogłoszeniu tegorocznej edycji Startberry towarzyszy premiera otwarcia Mixed Reality Room – naszpikowanego technologią VR (wirtualnej rzeczywistości), AR (rozszerzonej rzeczywistości) i MR (mieszanej rzeczywistości) pomieszczenia, w którym firmy tworzące swoje projekty z wykorzystaniem technologii mixed reality będą mogły testować swoje rozwiązania.
– Rzeczywistość mieszana to pojęcie znane od ponad 20 lat, początkowo kojarzone głównie z przemysłem rozrywkowym i grami VR. Dzisiaj przechodzi w fazę nowych rozwiązań, które adresuje technologia rzeczywistości rozszerzonej (AR) wykorzystywana coraz częściej w biznesie. Microsoft adresuje oba rodzaje rzeczywistości poprzez wspólne podejście do Windows Mixed Reality – rzeczywistości mieszanej – mówi Anna Wesołowska, kierująca grupą produktów Surface Commercial i HoloLens w polskim oddziale Microsoft.
Jednocześnie dzięki Mixed Reality Room, partnerzy technologiczni Microsoft oraz inne firmy zainteresowane wykorzystaniem cyfrowej rzeczywistości w swoich działaniach będą miały ułatwiony dostęp do najlepszych praktyk i wiodących na rynku urządzeń firm Microsoft, Acer, Dell oraz HP. Urządzenia dające możliwość korzystania z rzeczywistości mieszanej to często produkty drogie i wiele startupów zanim podejmie decyzję o zakupie, potrzebuje przetestować swój koncept, ale także skorzystać z porady eksperckiej i skonfrontować swoje pomysły z ekspertami, dla których ta technologia nie ma tajemnic.