Czy zakupy mogą być jeszcze bardziej interaktywne i jeszcze precyzyjniej odpowiadać naszym indywidualnym potrzebom? Jak wirtualna rzeczywistość jest w stanie wesprzeć proces przyjaznych zakupów? Trwa właśnie międzynarodowy konkurs „Telekom Challenge” organizowany przez grupę Deutsche Telekom, do której należymy jako T‑Mobile Polska, skupiony właśnie na tych zagadnieniach. Jeszcze do końca stycznia 2022 naukowcy, start-upy, eksperci z obszaru XR, programiści i wszystkie osoby związane z rozwojem technologii mogą zgłaszać swoje
projekty i innowacyjne pomysły z zakresu utrzymania i poprawy doświadczeń klientów. Tegoroczna pula nagród wynosi 600 tysięcy euro.
W tym roku wyzwanie konkursowe stanowi XR w środowisku hybrydowym (ang. „XR in hybrid environment”) i odnosi się ono do wykorzystania sieci 5G i technologii rzeczywistości mieszanej w handlu. Uczestnicy skupią się zaś na projektach wprowadzających innowacje w procesie zakupowym konsumentów – uwzględniając przy tym doświadczenia XR zarówno w sklepach, jak i w domu. Rozwiązania w rezultacie mają służyć stworzeniu jeszcze wyższej jakości obsługi klienta.
Zadanie podzielone jest na dwa odrębne obszary, a uczestnicy sami mogą zdecydować, w którym z nich zgłoszą swoją propozycję. Są to:
- obszar rozwoju rozwiązań – w ramach którego należy stworzyć minimalny opłacalny produkt (MVP) bazujący na innowacyjnych rozwiązaniach XR,
- obszar koncepcyjno-designerski projektu – w obrębie którego uczestnicy powinni stworzyć konkretną koncepcję lub projekt uwzględniające doświadczenia klientów przyszłości.
Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 31 stycznia 2022 roku. Następnie spośród przesłanych propozycji do 20 lutego wyłonionych zostanie 10 projektów, które uczestniczyć będą w dalszej fazie rozwojowej konkursu. Ta potrwa do 22 maja 2022. Ostatnie dni maja to zaś czas, w którym – przy wsparciu ekspertów – projekty szykowane są do prezentacji, Odbędzie się ona 1 czerwca w Bonn przed jury złożonym ze specjalistów i przedstawicieli Deutsche Telekom. Finaliści mogą liczyć na możliwość partnerskiej współpracy z Deutsche Telekom. Konkurs to również szansa na zaprezentowanie swojego rozwiązania w sklepach grupy – zarówno w Europie, jak i w Stanach Zjednoczonych. Inicjatywa pozwala ponadto na poznanie topowych graczy w branży, a dodatkowo skorzystanie z mentoringu w zakresie rozwoju rozwiązań.
Zgarnij nagrodę i rozwiń skrzydła
Całkowita pula nagród wynosi 600 tysięcy euro, z czego autorzy zwycięskiego projektu w obszarze rozwoju rozwiązań mogą liczyć na nagrodę w wysokości 150 tysięcy euro. Nagroda za zajęcie II miejsca to 100 tysięcy euro, a III – 50 tysięcy euro. W przypadku obszaru koncepcyjno-designerskiego są to natomiast analogicznie kwoty 75 tysięcy euro, 50 tysięcy euro oraz 25 tysięcy euro.