Orange we współpracy z firmą Greenfone uruchomił serwis www.orangerecykling.pl, który umożliwia wygodną odsprzedaż starych, niepotrzebnych telefonów komórkowych. Uruchomienie serwisu internetowego znacznie zwiększa dostępność i komfort korzystania z usługi oferowanej dotąd przez wybrane salony Orange. Nowością jest możliwość sprzedania lub bezpłatnego zutylizowania nie tylko sprawnych, ale również uszkodzonych aparatów.
Pieniądze uzyskane za sprzedany telefon można zatrzymać dla siebie lub przekazać na cele dobroczynne.
Uruchomienie serwisu www.orangerecykling.pl jest kontynuacją akcji „Stary telefony ciągle w cenie”, w ramach której w wybranych salonach Orange można było sprzedać niepotrzebne telefony komórkowe. Z serwisu mogą skorzystać wszyscy, niezależnie od tego czy są klientami Orange. Oferta skupu obejmuje około 2000 różnych modeli telefonów komórkowych. Ceny są zależnie od modelu i stanu, w jakim jest sprzedawane urządzenie, wahają się od 3 zł do 1400 zł za sztukę.
Aby sprzedać zbędny telefon wystarczy zarejestrować się na stronie www.orangerecykling.pl i postępować zgodnie z prostymi instrukcjami pomagającymi sprawdzić czy telefon jest skupowany, jaka jest jego cena oraz złożyć zlecenie sprzedaży. W odpowiedzi na nie, klient otrzyma pocztą, opłaconą kopertę, za pomocą której należy wysłać sprzedawany telefon. W przypadku zleceń na sprzedaż co najmniej 6 telefonów do klienta wysyłany jest kurier, który odbiera przesyłkę na koszt serwisu.
Przesłane telefony są poddawane testom i ostatecznej wycenie według prostych i korzystnych dla sprzedającego kryteriów. Za telefon pełnowartościowy uznaje się urządzenie, które włącza się, ma nieuszkodzony wyświetlacz i obudowę, posiada baterię i nie jest zalane cieczą. Brak akcesoriów, karty pamięci lub drobne uszkodzenia mechaniczne nie są brane pod uwagę. W przypadku egzemplarzy mających poważniejsze wady sprzedający może uzyskać do 80 % ceny katalogowej. Należność za sprzedany telefon jest przesyłana przekazem pocztowym a w przypadku firm przelewana na wskazane konto. Na każdym etapie procesu klienci są informowani za pomocą poczty elektronicznej. Szczegóły transakcji, takie jak: data złożenia zlecenia, data dotarcia przesyłki z telefonem, szczegóły wyceny i płatności są dostępne na koncie użytkownika, po zalogowaniu się do serwisu.
Sprzedający mogą zdecydować czy chcą otrzymać całą kwotę uzyskaną za telefon czy przekazać jej część lub całość na cele charytatywne.