wtorek, 26 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    STOEN to nie tylko PLC

    Zobacz również

    Odwleka się uruchomienie na szeroką skalę usług dostępowych przez warszawskiego dystrybutora energii STOEN. Podczas gdy technologia PLC, która miała być handicapem zakładów energetycznych sprawia trudności, STOEN rozwija dostęp w bardziej „tradycyjnej” technologii.

    - Reklama -

    Technologia powerline communications miała być rozwiązaniem kwestii pętli lokalnej i udostępniać Internet w gniazdku elektrycznym. STOEN zapowiadał uruchomienie tej usługi na wiosnę bieżącego roku, ale zakończyło się na testach w warszawskim Wilanowie i Ursusie.

    Jak dowiedzieliśmy się w spółce STOEN Info nieoczekiwanych problemów przysporzyły urządzenia partnera technologicznego (STOEN współpracował ze szwajcarskim Ascomem).

    Poszukiwanie alternatywnych dostaw ma być przyczyną opóźnień w uruchomieniu sieci PLC w Warszawie. Przedstawiciel STOEN Info nie zdementował kategorycznie nieoficjalnych informacji, że usługi w tej technologii wystartują na szerszą skalę na początku przyszłego roku. Cena jaką się nieoficjalnie wymienia plasuje usługi STOEN-u się na poziomie szerokopasmowego dostępu w sieciach osiedlowych, poniżej taryf komercyjnych dostawców, jak TP S.A., czy warszawskie sieci kablowe.

    Jednocześnie STOEN zaczął wykorzystywać swoją sieć telekomunikacyjną, rozprowadzając (poczynając od Ursusa) dostęp realizowany drogą radiową i kablową. Cena tej usługi wynosi 75 zł. Barierą jest konieczność znalezienia 50 chętnych w danej lokalizacji, co dopiero daje nadzieję na zwrot z inwestycji w przekaźniki. STOEN stara się dystrybuować usługi w porozumieniu z administracjami budynków i wspólnotami mieszkaniowymi.

    ŹródłoBiznesNet
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Badanie EY: Rosnące koszty życia sprawiają, że chętniej korzystamy z przedświątecznych wyprzedaży

    69% konsumentów na świecie korzysta z wyprzedaży na Black Friday 64% kwestionuje rzeczywistą wartość promocji 45% martwi się, czy będzie w...