Bardzo ważnym aspektem każdej rozmowy telefonicznej jest jakość połączenia. Chcemy, by druga osoba słyszała nas tak, jakbyśmy stali tuż obok. Do jak najlepszego przetłumaczenia naszego głosu na sygnał cyfrowy, przesłania i później ponownego przetworzenia na dźwięk wykorzystujemy zaawansowane kodeki. Klienci po swojej stronie nie muszą niczego dodatkowo włączać, aktywować, zmieniać itp – wszystko robimy po swojej stronie.
Jeden z takich kodeków, który zapewnia (cytuję) „super jakość dźwięku” i który wykorzystujemy w naszej sieci nazywa się EVS (Enhanced Voice Services) – możecie go lepiej znać pod nazwą HD Voice+. Jest on stosowany podczas połączeń realizowanych w VoLTE i Wi-Fi Calling1. Jakość rozmowy jest dzięki temu zdecydowanie lepsza – zyskujemy czystszy głos oraz mniej zakłóceń w tle. Do tej pory ze względu na wymogi techniczne takie rozwiązanie mogło być dostępne wyłącznie dla połączeń realizowanych pomiędzy klientami Play.
Mamy jednak świetną wiadomość! Dzięki współpracy zespołów Play i Orange, również połączenia realizowane z jednej do drugiej sieci mogą być obsługiwane z wykorzystaniem kodeka EVS. Oznacza to najwyższą jakość rozmowy także gdy jeden z rozmówców ma w telefonie fioletową kartę SIM, a drugi – pomarańczową.
To pierwsze takie rozwiązanie międzyoperatorskie na polskim rynku telekomunikacyjnym. My się z tego powodu bardzo cieszymy, bo najwięcej na tym zyskujecie oczywiście Wy – klienci.
Kodek EVS dostępny jest w zdecydowanej większości nowych telefonów, które wspierają VoLTE i Wi-Fi Calling.