W ramach 6. edycji Europejskiego Tygodnia Kodowania odbyło się blisko 4000 wydarzeń w całej Polsce. Jednym z największych było Superdojo 2018 – spotkanie młodych ninja i mentorów z całej Polski, zorganizowane przez T‑Mobile oraz Fundację CoderDojo. Zwieńczeniem obchodów 6 edycji Europejskiego Tygodnia Kodowania było Superdojo 2018, które odbyło się w sobotę 20 października w Warszawie, w siedzibie T‑Mobile, przy ulicy Marynarskiej 12.
W ogólnopolskiej imprezie, jednej z największych w trakcie tegorocznego CodeWeeku, wzięło udział ponad 350 osób. Podczas całodziennego spotkania odbywały się warsztaty oraz prezentacje najciekawszych projektów, nad którymi pracują młodzi ninja. Najmłodsi uczestniczyli w zajęciach z wykorzystaniem klocków LEGO, starsi poznawali budowę laptopów – rozkręcali je i sprawdzali, czy nadal działają. Ninja zafascynowani internetem mieli także okazję dowiedzieć się, jak łączyć dźwięk z obrazem, stosować efekty specjalne w filach oraz skąd legalnie pozyskiwać dźwięki. Odbyły się również zajęcia z wykorzystaniem szablonu HTML5 oraz CSS, wprowadzenie do aplikacji Kubernetes i wiele, wiele innych. Nie zabrakło również tworzenia i budowania za pomocą druku 3D.
W trakcie wydarzenia, 12 laureatów konkursu Fajne Granty T‑Mobile odebrało drukarki 3D, dzięki którym przez najbliższe miesiące będą realizowali swoje projekty, których celem jest promocja projektowania oraz zastosowania druku 3D w edukacji.
– Tradycją stało się, że SuperDojo, impreza zamykająca Europejski Tydzień Kodowania, odbywa się na terenie siedziby T‑Mobile. To doskonała okazja do wymiany wiedzy i doświadczeń między przedstawicielami równych środowisk, ale również unikalna szansa na wsłuchanie się w ich potrzeby. Dzięki temu lepiej możemy planować nasze działania zarówno z obszaru społecznej odpowiedzialności, jak i edukacji, a tym samym wpisywać je w obecne i przyszłe trendy – mówi Małgorzata Rybak – Dowżyk, Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej.
*Europejski Tydzień Kodowania to inicjatywa, której celem jest pokazanie, że każdy może programować i tworzyć przy pomocy nowych technologii niesamowite rzeczy, realizując przy tym swoje pasje. Niezwykle istotnym jest, że skupia ona i angażuje różne środowiska: nauczycieli, inżynierów, świata biznesu, organizacji pozarządowych, szkół itp., a dzięki temu pozwala na wymianę wiedzy i doświadczeń miedzy nimi. Cały zaś ruch oparty jest o działania wolontariuszy, realizujących wydarzenia i ambasadorów, którzy koordynują działania w swoich krajach.