Najnowszy raport Urzędu Komunikacji Elektronicznej na temat cen usług internetu stacjonarnego nie pozostawia wątpliwości co do jakości i wartości oferty dostępu do internetu UPC. Jak zauważył portal Wybocza.biz, UPC Polska dostarcza nie tylko szybki internet, ale dodatkowo nasza usługa, np. w kategorii powyżej 100 Mb/s jest najkorzystniejsza cenowo w stosunku do innych ofert. Oferta została zestawiona nie tylko z innymi operatorami kablowymi, ale też z innymi operatorami stacjonarnymi.
Wyniki rozbite zostały na pięć zakresów szybkości transmisji, czyli przepływności. Od lat UPC inwestuje w infrastrukturę ponad 20 proc. przychodów, dzięki czemu jest w stanie dostarczać usługę nie tylko najlepszej jakości, ale i – jak pokazało UKE – bardzo konkurencyjną cenowo. To, że klienci doceniają szybki internet, potwierdzają wyniki: na koniec 2013 r. już 75,4 proc. klientów UPC korzystało z dostępu o prędkości co najmniej 30 MB/s. Klienci doceniają po prostu fakt, że nasza oferta ma najlepszą jakość, i nie są to zwykłe przechwałki. Potwierdza to choćby raport SamKnows przygotowany na zlecenie Komisji Europejskiej, z którego wynika, że kablówki w około 92 proc. zapewniają klientom taki internet, jaki reklamują, bijąc tym na głowę konkurentów – wynik ten plasuje się znacznie powyżej europejskiej przeciętnej: inni konsumenci otrzymują jedynie 74 proc. reklamowanych prędkości, które kupili.
Dlatego szczególnie cieszą wyniki w kategorii przepływności powyżej 30 Mb/s. Jak pisze w swoim raporcie UKE, w przypadku dostępu o przepływności do 60 Mb/s najkorzystniejsza oferta – UPC – ze średnim kosztem 61,25 zł jest o 40 proc. tańsza niż oferta konkurenta, przy zobowiązaniu na 12 miesięcy. W kategorii powyżej 100 Mb/s nasze usługi (z rachunkiem 81,25 zł za 250 Mb/s) są najkorzystniejszą ofertą na rynku! Różnica cenowa do najdroższego konkurenta wynosi aż 78 proc. na korzyść UPC. A w zasięgu tej prędkości jest obecnie ponad 2,5 mln gospodarstw domowych.
Jak podkreśla red. Włodarski, – ponieważ klienci będą migrować tam, gdzie szybciej i taniej, patrząc na powyższe dane nietrudno odgadnąć, którzy operatorzy przy obecnej polityce cenowej raczej zwiększą, a którzy zmniejszą swój udział w rynku.