Właśnie zakończył się Tydzień Wolontariatu Pracowniczego w Orange Polska. Wzięło w nim udział 550 pracowników, którzy – przy wsparciu Fundacji Orange – w całej Polsce prowadzili akcje wolontariackie skierowane do młodych oraz starszych użytkowników Internetu. W tym roku 550 wolontariuszy dzieliło się swoją wiedzą jak bezpiecznie i pożytecznie korzystać z cyfrowych możliwości. Dzięki nim 2 200 dzieci dowiedziało się, jak unikać zagrożeń w Internecie, a 150 seniorów odbyło zajęcia z obsługi
komputera. Wolontariusze remontowali także świetlice szpitalne dla dzieci, tworząc 18 kolejnych Bajkowych Kącików do nauki i zabawy.
– Wolontariat pracowniczy oprócz tego, że sprawia dużo indywidualnej satysfakcji, jest też dobrym sposobem na integrowanie pracowników. Daje możliwość zdobywania nowych kompetencji, np. zarządzania projektem, ćwiczenia publicznych wystąpień czy rozwiązywania konfliktów w grupie. Przede wszystkim nasze działania społeczne przynoszą jednak konkretne korzyści dla osób i organizacji, którym wspólnie pomagamy i cieszy nas, że możemy włączać się w zmiany na lepsze – mówi Witold Drożdż, Dyrektor Wykonawczy ds. Korporacyjnych.
– To już trzeci Tydzień Wolontariatu w Orange Polska. Pracownicy angażują się w akcje dobroczynne przez cały rok, ale ten Tydzień to czas, kiedy w wolontariat włączają się także nowe osoby. To po prostu nasze wielkie święto pomagania. I cieszy nas, że idea ta rozpowszechniła się w 14 krajach Orange na świecie – mówi Jadwiga Czartoryska, Prezes Fundacji Orange. – O naszych wolontariuszach mówimy, że mają w sobie „Pierwiastek W*” – czyli te szczególne cechy wolontariusza jak chęć pomagania i wrażliwość na potrzeby innych – dodaje.
Każdy wolontariusz mógł przedstawić swój pomysł na projekt dla lokalnej społeczności. Łącznie powstało 28 takich inicjatyw skierowanych do m.in. do dzieci niepełnosprawnych, domów dziecka, i hospicjów. Niektóre z nich będą kontynuowane na początku listopada.
Fundacja Orange zorganizowała także konkurs dla pracowników na najlepszy przepis na „Pierwiastek W*”. Najlepszych 10 haseł zostało poddanych pod publiczne głosowanie na profilu facebookowym Fundacji Do niedzieli, 3 listopada, każdy internauta może oddać swój głos i zainspirować się do działań dobroczynnych.
Tydzień Wolontariatu to inicjatywa Fundacji Orange, która zachęca pracowników Orange Polska do włączania się w projekty społeczne i edukacyjne. Kompleksowy program wolontariatu pracowniczego istnieje w firmie od 10 lat, ale początkowo pracownicy spontanicznie włączali się w różne akcje społeczne. Aktualnie program ten jest częścią działań związanych ze społeczną odpowiedzialnością firmy (CSR), w ramach której Orange wspiera pozytywne zmiany społeczne poprzez działania edukacyjne i filantropię korporacyjną.
Każdego roku w wolontariat pracowniczy w Orange Polska angażuje się 2 tysiące osób. Fundacja Orange przygotowuje ich do działania, zapewnia materiały, scenariusze zajęć, ubezpieczenie na czas akcji, granty i wsparcie koordynatora w kontaktach z lokalnymi organizacjami, korzystając jednocześnie z ich wiedzy i doświadczenia do realizacji celów społecznie użytecznych. Te działania już zostały wyróżnione tytułem Dobroczyńca Roku: w 2011 i w 2012 roku.