Konkurs Cyberbezpieczeństwo – społeczne i edukacyjne aspekty bezpieczeństwa został rozstrzygnięty. Fundusz Wspierania Inicjatyw Edukacyjnych w NASK PIB dofinansuje projekty, których celem jest rozwijanie kompetencji cyfrowych oraz popularyzacja bezpiecznego i twórczego wykorzystywania nowych technologii. W ocenie organizatorów zgłoszone inicjatywy były atrakcyjne i wartościowe, a duże zainteresowanie środowiska edukacyjnego konkursem potwierdziło uzasadnianie dla
takiej formuły wspierania działań edukacyjnych.
– Na propozycję instytutu odpowiedziały placówki z wielu regionów Polski, z czego jesteśmy niezwykle zadowoleni, ponieważ działania prowadzone dla uczniów w różnym wieku i o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych odbędą w wielu zakątkach naszego kraju, w dużych szkołach , ale również w niewielkich placówkach odległych od dużych ośrodków miejskich jak Szkoła Podstawowa we wsi Płociczno -Tartak na Suwalszczyźnie – mówi dr hab. inż. Jacek Leśkow dyrektor NASK.
NASK od lat realizuje szerokie spektrum działań edukacyjnych, związanych z rozwojem społeczeństwa informacyjnego. Szczególna uwaga skupiona jest na zagadnieniach związanych z bezpiecznym korzystaniem z internetu przez najmłodszych użytkowników. NASK współtworzy bezpieczną przestrzeń w świecie nowych technologii. Prowadzi cykliczne badania aktywności dzieci i młodzieży w internecie min. „Nastolatki 3.0”, organizuje konferencje, szkolenia, kampanie społeczne, tworzy zasoby edukacyjne, ale również inspiruje oraz wspiera ciekawe rozwiązania i inicjatywy.
Interesujące, aktywizujące i angażujące uczniów, nieszablonowe, grywalizacyjne, twórcze, wielopokoleniowe, międzyszkolne – tak można opisać zgłoszone w konkursie projekty. Pedagodzy po raz kolejny udowodnili, że nie brakuje im inicjatywy i pomysłów na zajęcia z dziećmi i młodzieżą. Nadesłane wnioski konkursowe zostały pozytywnie ocenione przez wiodących specjalistów w dziedzinie informatyki, edukacji medialnej i zastosowania nowych technologii w edukacji, którzy zasiadają w Kapitule Funduszu, a pięć z nich otrzymało rekomendację Kapituły. Wyróżnione inicjatywy będą realizowały szkoły w Olsztynie, Zawierciu, Oleśnicy, Płocicznie-Tartaku oraz w Warszawie.
Autorzy i realizatorzy projektów będą mieli okazję zaprezentować efekty swoich działań oraz podzielić się doświadczeniami z innymi zarówno podczas spotkań w szkołach, jak i zaplanowanej po II edycji konkursu konferencji podsumowującej.
Wyniki zakończonej edycji konkursu znajdują się na stronie NASK.
Kolejna edycja konkursu, zatytułowana „Technologiczne aspekty cyberbezpieczeństwa”, rozpocznie się 4 listopada 2019 r. Wnioski o dofinansowanie w ramach Funduszu Wspierania Inicjatyw Edukacyjnych w NASK mogą składać osoby fizyczne i prawne, organizacje pozarządowe oraz publiczne i niepubliczne jednostki oświatowe. Czekamy na projekty, pomysły i programy. Informacje oraz regulamin konkursu znajdują się na stronie NASK.