piątek, 22 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    T-Mobile – Jak Polacy korzystają z usług telekomunikacyjnych?

    Zobacz również

    W okresie stanu epidemii Polacy wykonują wyraźnie więcej połączeń głosowych. W porównaniu do danych z początku marca klienci T-Mobile wykonują ok. 40% więcej połączeń. Łącznie to nawet 15 milionów godzin dziennie.Połączeń głosowych jest nie tylko więcej, ale są one również dłuższe. Największe wzrosty liczby połączeń można zaobserwować w godzinach 9:00-15:00, z nowym dobowym szczytem w godzinach 10:00-11:00.

    - Reklama -

    W porównaniu do danych sprzed wprowadzenia rządowych ograniczeń średni czas połączeń w dni powszednie wzrósł o około 25% i aż o 60% w weekendy.

    Na „społecznej kwarantannie” Polacy zużywają zauważalnie więcej danych komórkowych.

    W porównaniu do okresu sprzed wprowadzenia pierwszych rządowych ograniczeń (11.03.2020) klienci T-Mobile przesyłają średnio około 25% danych więcej.

    W dni robocze widoczny jest charakterystyczny dla pracy zdalnej wzrost transmisji danych w godzinach porannych i popołudniowych

    Największe wzrosty w konsumpcji danych są widoczne w godzinach 8:00-14:00. Niezmienione pozostały godziny szczytu korzystania z usług transmisji danych, które przypadają na późne popołudnie i wieczór.

    Polacy w okresie epidemii wysyłają mniej SMS-ów
    Po krótkotrwałym wzroście liczby wysyłanych SMS-ów przez klientów T-Mobile po ogłoszeniu pierwszych rządowych ograniczeń nastąpił spadek o ok. 20%. Może to wskazywać na rzadsze wymiany SMS-ów np. między członkami rodziny, którzy obecnie dłużej przebywają wspólnie w domu.

    Po kilkudniowym wzroście zauważalny jest systematyczny spadek liczby wysyłanych SMS-ów.

    W dniu pierwszej konferencji, podczas której zapowiedziano pierwsze ograniczenia rządowe, klienci T-Mobile wysłali ok. 70% więcej SMS-ów niż w analogicznym okresie tydzień wcześniej. Przez trzy kolejne dni liczba SMS-ów była większa niż tydzień wcześniej, a następnie zaczęła spadać.

    Po krótkotrwałym okresie wzrostu wykorzystania niektórych usług, np. oglądania wideo (39% > 45%), gamingu (3% > 10%), poziom wykorzystania większości usług wrócił do stanu sprzed epidemii.

    ŹródłoT-Mobile
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Dołącz ze SkyCash do programu Mastercard Bezcenne Chwile

    Bezcenne Chwile to wyjątkowy program, w którym płatności pracują na Ciebie! Płać kartą Mastercard zarejestrowaną w programie w aplikacji SkyCash...