T-Mobile Polska w drugim kwartale 2016 roku uzyskał najlepszy rezultat pod względem pozyskiwania klientów abonamentowych od 2013 roku. Odwrócenie trendów było możliwe dzięki konsekwentnie realizowanej strategii Spółki, która zakłada skupienie się na potrzebach klientów i podporządkowanie im wszystkich działań. Użytkownicy dobrze przyjęli nie tylko nowe, prostsze oferty, ale również ich sposób komunikacji.
T-Mobile Polska stale inwestuje w przyśpieszenie i rozszerzenie zasięgu LTE, który obecnie obejmuje 95% populacji kraju. Zwiększona aktywność i inwestycje Spółki znalazły odzwierciedlenie w wynikach finansowych pierwszego półrocza 2016 roku.
T-Mobile Polska na koniec czerwca 2016 roku obsługiwał 11,635 miliona klientów. Baza klientów usług abonamentowych wyniosła 6,516 miliona, a usług przedpłaconych 5,119 miliona. Liczba przyłączeń netto w bazie klientów kontraktowych w drugim kwartale 2016 r. poprawiła się, zarówno w porównaniu do ubiegłego roku, jak i do poprzedniego kwartału. Osiągnięty obecnie przez T Mobile Polska wynik jest najlepszym uzyskanym przez Spółkę od czwartego kwartału 2013 roku. W tym samym czasie baza użytkowników usług przedpłaconych zmniejszyła się o 183 tysiące w porównaniu do pierwszych trzech miesięcy br. Jest to przede wszystkim efekt wprowadzenia nowego standardu utrzymywania w systemach numerów prepaid po upływie terminu ich ważności.
– T-Mobile Polska skutecznie realizuje plan powrotu na ścieżkę wzrostu bazy klientów kontraktowych. Pozytywnie zaskakujemy rynek promocjami i widzimy już pierwsze efekty tych działań. W drugim kwartale nasze wyniki w segmencie abonamentowym są najlepsze od ponad dwóch lat. Na bardzo konkurencyjnym rynku odwrócenie trendu było możliwe dzięki uproszczeniu planów taryfowych, podjęciu wielu działań wizerunkowych skierowanych do klientów oraz wzmocnieniu obecności T-Mobile w mediach – powiedział Adam Sawicki, Prezes T-Mobile Polska S.A.
Od marca 2016 r. klienci mogą korzystać z nowych, uproszczonych planów taryfowych, składających się z większych pakietów danych oraz usług takich jak np. możliwość otrzymania wydruku faktury bez dodatkowych opłat stosowanych przez innych operatorów. W czerwcu T-Mobile zaproponował klientom promocję z najlepszymi cenami na smartfony Huawei, która przyczyniła się do wzrostu sprzedaży umów wraz z telefonami. Przed wakacjami została uproszczona oferta roamingową w Unii Europejskiej. Wszyscy nowi klienci T-Mobile Polska otrzymali bezpłatnie dostęp do nielimitowanych rozmów, SMS-ów oraz MMS-ów, jak również pakietu 1GB danych w Międzynarodowej Strefie T-Mobile. Dla osób korzystających z usług przedpłaconych w połowie czerwca T-Mobile Polska uruchomił usługę nielimitowanych rozmów i SMS-ów w sieci. Jest dostępna dla wszystkich klientów bez względu na staż i jest włączana automatycznie po doładowaniu konta dowolną kwotą.
T-Mobile Polska odnotowuje stały wzrost konsumpcji danych przez klientów, co jest widoczne zwłaszcza w wykorzystaniu technologii LTE. W porównaniu do ubiegłego roku ilość wszystkich danych przetransferowanych w sieci T-Mobile wzrosła o 106% – w technologii UMTS przesłano o 47% więcej danych, a w przypadku technologii LTE wzrost wyniósł aż 348%.
W pierwszym półroczu T-Mobile Polska istotnie zwiększył swoją aktywność komunikacyjną zarówno w zakresie działań wizerunkowych jak i promocyjnych. Udział nakładów reklamowych Spółki w prasie, radiu i TV na tle wydatków branży telekomunikacyjnej wyniósł 24%, co w porównaniu do analogicznego okresu 2015 r. stanowi wzrost o 6 p.p.
Bardzo dużą popularnością, szczególnie wśród Internautów, cieszyła się kampania o najlepszej sieci z udziałem Roberta Lewandowskiego i Tomasza Kota. W serwisie YouTube wyświetlono ją łącznie ponad 3,5 miliona razy. Klienci docenili także promocję Gigabajty za Gole, prowadzoną w mediach społecznościowych podczas mistrzostw Euro 2016. W tym czasie zostało aktywowanych ponad 100 000 bezpłatnych pakietów danych. T-Mobile Polska promował również aktywnie zainicjowany przez Deutsche Telekom międzynarodowy projekt badawczy, którego celem jest walka z demencją. Będąca jego częścią gra Sea Hero Quest tylko w ciągu dwóch pierwszych tygodni została pobrana ponad 1 milion razy.
– Od początku roku T-Mobile wprowadził zmiany ofertowe oraz systemowe, które ułatwiają klientom korzystanie z usług telekomunikacyjnych. Nasze kampanie zajmują czołowe miejsca w rankingach popularności w Internecie, a klienci korzystają z prostszych planów taryfowych i większych pakietów danych. To kompleksowe podejście procentuje i jego wyniki widać już w statystykach pozyskiwania klientów kontraktowych – powiedziała Elżbieta Wójcik, Członek Zarządu ds. Rynku Prywatnego T-Mobile Polska S.A.
W drugim kwartale br. przychody całkowite T-Mobile Polska osiągnęły wartość 1,5 miliarda złotych, a w całym pierwszym półroczu 2016 roku wyniosły 3,148 miliarda złotych i były niższe o 0,9% w stosunku do analogicznego okresu 2015 roku.
W drugim kwartale br. skorygowana EBITDA T-Mobile Polska wyniosła 438 milionów złotych, a marża EBITDA osiągnęła poziom 29,2%. Na niższy wynik EBITDA miało wpływ jednorazowe zdarzenie związane z rozliczeniem sprzedaży hurtowej międzynarodowych usług roamingowych w wysokości 62 milionów złotych. Bez uwzględnienia tego efektu EBITDA w tym okresie osiągnęłaby wartość 500 milionów złotych, a marża EBITDA 31,9%. Wyniki skonsolidowane pierwszego półrocza br. T-Mobile Polska na poziomie EBITDA wyniosły 959 milionów złotych, przy marży EBITDA na poziomie 30,5%.
– Głównymi czynnikami wpływającymi na wyniki T-Mobile Polska w pierwszej połowie 2016 roku są: bardzo duża konkurencja i związane z tym zwiększenie nakładów marketingowych, jak również wyższe koszty obsługi połączeń interkonektowych wynikające z większej aktywności użytkowników taryf z nielimitowanymi usługami. Koszty tych działań w kumulacji z trendami rynkowymi mają wyraźny wpływ na wynik EBITDA Spółki – powiedział Szabolcs Gaborjani, Członek Zarządu ds. Finansowych T-Mobile Polska S.A.
T-Mobile, aby sprostać rosnącym wymaganiom klientów w zakresie dostępu do mobilnego szerokopasmowego Internetu, realizuje inwestycje zwiększające zasięg oraz prędkość oferowanych usług. Rozbudowa sieci LTE w zakresie częstotliwości 800 MHz pozwala na znaczną poprawę zasięgu na terenach niskozurbanizowanych oraz wewnątrz budynków. Obecnie w sieci T-Mobile z technologii LTE może korzystać ponad 95% populacji kraju. Pozyskanie przez T-Mobile Polska w aukcji dwóch bloków z zakresu częstotliwości 800 MHz pozwoliło na podwojenie maksymalnej prędkości oferowanej klientom w technologii LTE 800MHz z 36 Mbps do 73Mbps.
W drugiej połowie 2016 roku T-Mobile będzie konsekwentnie rozbudowywał zasięg sieci LTE. Do końca roku będzie ona dostępna na 99% stacji bazowych. Dzięki wdrażaniu technologii Carrier Aggregation, która ma objąć 500 stacji bazowych T-Mobile, korzystanie z mobilnego szerokopasmowego Internetu będzie możliwe z prędkościami od 200 Mbps do 300 Mbps.