T-Mobile Polska i Alior Bank podpisały 11 grudnia 2013 r. umowę o współpracy w zakresie przygotowania kompleksowej oferty produktów i usług bankowych oraz zapewnienia do nich wielokanałowego dostępu. Porozumienie o charakterze strategicznym pozwoli uzyskać niespotykaną dotąd skalę synergii pomiędzy najbardziej innowacyjnym polskim bankiem, a operatorem telekomunikacyjnym o globalnym zasięgu, obsługującym w Polsce ponad 15 mln klientów.
Celem współpracy jest zaoferowanie obsługi bankowej klientom T-Mobile Polska oraz zapewnienie im oraz obecnym klientom Alior Sync, najnowocześniejszych rozwiązań technologii internetowej i mobilnej, bankowości transakcyjnej oraz produktów i usług, które łączyć będą unikalne korzyści wynikające ze współpracy banku i firmy telekomunikacyjnej. Będzie to pierwszy w Europie, tak kompleksowy projekt współpracy banku i firmy telekomunikacyjnej.
Na podstawie zawartej umowy klientom oferowane będą m.in.: rachunki bankowe, depozyty, kredyty, pożyczki i limity kredytowe oraz karty płatnicze. Operator i bank będą świadczyli usługi dla osób fizycznych, w tym prowadzących działalność gospodarczą oraz małych i średnich firm. Stworzone i wdrożone w ramach porozumienia produkty i usługi będą dostępne w punktach sprzedaży T-Mobile, za pośrednictwem urządzeń mobilnych, serwisów internetowych, Contact Center oraz Wirtualnego Oddziału.
W celu realizacji projektu Alior Bank utworzy dedykowaną jednostkę w swojej strukturze organizacyjnej, która będzie mogła w kompleksowy sposób prowadzić operacje oraz wdrażać szereg nowoczesnych funkcjonalności i produktów powstałych na bazie rozwiązań zastosowanych w wirtualnym banku nowej generacji Alior Sync. Alior Bank w ramach Umowy będzie odpowiadał m.in. za ciągłość prowadzenia działalności operacyjnej.
Współpraca pomiędzy firmami będzie prowadzona pod marką związaną z T-Mobile, który będzie w możliwie najszerszym zakresie dopuszczalnym przez prawo, brał udział w kształtowaniu modelu biznesowego i działalności operacyjnej. W tym celu do Rady Nadzorczej Alior Banku zostanie powołany przedstawiciel T-Mobile.
– Nadrzędnym celem T-Mobile jest dostarczanie klientom rzeczywistych i istotnych dla nich korzyści. Dlatego tak kluczowe jest innowacyjne i dostosowane do indywidualnych potrzeb odbiorców podejście. Współpraca z Alior Bankiem jest tego przykładem. Jeszcze w pierwszej połowie 2014 roku klienci zapoznają się z nowymi możliwościami jakie udostępnimy im dzięki podpisanej umowie. Szczegóły jednak zaprezentujemy, gdy nasza propozycja będzie gotowa do komercyjnego wdrożenia – powiedział Miroslav Rakowski, Prezes T-Mobile Polska SA.
– W ciągu najbliższych 5 lat usługi bankowe zmienią się całkowicie za sprawą mobilnej rewolucji. Odpowiedź na to wyzwanie stanowią alianse pomiędzy bankami i firmami telekomunikacyjnymi, to one będą tworzyć przyszłą bankowość – tłumaczy Wojciech Sobieraj, Prezes Zarządu Alior Banku. -Wspólne przedsięwzięcie Alior Banku i największego polskiego operatora telefonii komórkowej umożliwi wprowadzenie na rynek rozwiązań, produktów i usług, których nie jest w stanie samodzielnie zaoferować żaden inny bank działający w Polsce – dodaje.
Współpraca z T-Mobile oznacza dla Alior Banku m.in. znaczne rozszerzenie sieci sprzedaży, dostęp do najbardziej zaawansowanych technologii mobilnych, co w istotny sposób zapewni znaczącą dynamikę akwizycji klientów oraz wzrost rentowności Banku.