Niemiecki telekom kończy współpracę z najpopularniejszą wyszukiwarką internetową i wybiera jej silnego rywala. Chcąc umocnić swoją pozycję na rynku komórkowym, operator zapowiedział także kolejne nowości (DI).
W 11 krajach Starego Kontynentu domyślną przeglądarką stanie się oneSearch, wyszukiwarka portalu Yahoo. Umowa o strategicznym partnerstwie między T-Mobile i Yahoo na rynku europejskim ma wejść w życie pod koniec marca 2008 roku.
Google straci tym samym jednego z najsilniejszych klientów, z którym umowa była jedną z pierwszych podpisanych przez firmę.
To jednak nie koniec nowości u niemieckiego operatora. Zaangażuje się on także we współpracę z największymi serwisami społecznościowymi – YouTube, MySpace, Flickr (należący do Yahoo) oraz Bebo.
Oprócz tego, w drugiej połowie bieżącego roku, w telefonach T-Mobile dostępne będą takie komunikatory internetowe, jak Windows Live Messenger, ICQ, AOL Instant Messenger oraz Yahoo Messenger. Producenci tych programów podpisali już odpowiednie umowy z T-Mobile.
Niemiecki telekom chce mocno wejść na rynek mobilnego internetu, licząc, że skorzysta z ogromnej popularności, jaką te usługi cieszą się wśród użytkowników internetu stacjonarnego. Rosnąca konkurencja i wysoki poziom nasycenia telefonami komórkowymi w Europie Zachodniej powodują konieczność poszukiwania alternatywnych źródeł dochodów.