Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej przedstawił raport z badań jakości usług telefonii mobilnej. Klienci T-Mobile mają powody do zadowolenia – operator oferuje najwyższą jakość usług mobilnych, co potwierdzają wyniki raportu. W ostatni piątek UKE opublikował rezultaty badania jakości sieci. To pierwsze od czasu prezentowanych przez T-Mobile pomiary zrealizowane na tak dużą skalę.
W raporcie zaprezentowane zostały wskaźniki jakościowe dla połączeń głosowych i usług transmisji danych. Potwierdziły one to co mówimy od lat – T-Mobile ma Najlepszą Sieć. Świadczą o tym wyniki poszczególnych usług.
Jakość połączeń głosowych jest wysoka dla wszystkich operatów, niemniej jednak biorąc pod uwagę wszystkie trzy kluczowe dla połączenia czynniki: czyli czas i skuteczność zestawienia rozmowy oraz liczbę zerwań, T-Mobile może pochwalić się najlepszym rezultatem. Za nami znalazła się sieć Play, która w ramach roamingu krajowego korzysta bardzo często właśnie z naszej infrastruktury!!
Badanie jakości usług transmisji danych przyniosło znacznie ciekawsze rezultaty. T-Mobile zaprezentował się w nich bardzo dobrze, ustępując miejsca jedynie Polkomtelowi, którego przewaga nad pozostałymi uczestnikami badania wynika z faktu posiadania dostępu do pasma 800 MHz. Ta przewaga już wkrótce może zostać przez T-Mobile całkowicie zniwelowana po przydzieleniu pozostałym operatorom częstotliwości z zakresu 800 MHz, których dotyczyła zakończona niedawno aukcja. Dzięki nim będziemy wstanie dotrzeć z technologią LTE niemalże do każdego mieszkańca naszego kraju, znacząco poprawiając poziom usług. Dodatkowo, jeszcze w 2016 roku, udostępnimy naszym klientom usługi w technologii LTE Advanced, pozwalające na zwiększenie osiąganych przepływności do poziomu 300Mbps.
To jednak, co klienci cenią sobie najbardziej w mobilnym Internecie to dostępność i jakość usług. Analizując wyniki opublikowanego przez UKE raportu, warto skupić się na wskaźnikach, które realnie wpływają na odczucia klientów. Są to m.in.: prędkość transmisji danych czy wskaźniki z korzystania z usług działających w oparciu o przesyłanie danych. Do mniej znaczących można zaliczyć chociażby wskaźnik nieukończonych sesji. Pokazuje on procent nieudanych ściągnięć strony internetowej, ale nie bierze pod uwagę, że w zdecydowanej większości przypadków system automatycznie sam ponawia próbę, co pozostaje całkowicie niezauważone przez klienta.
Analizując tak przefiltrowane dane widać wyraźnie, że T-Mobile jest liderem jakościowym w zakresie transmisji danych.
Opublikowane przez UKE wyniki potwierdzają to, co T-Mobile mówi od marca 2014 roku, kiedy to po raz pierwszy opublikowaliśmy rezultaty badania sieci czterech operatorów w zakresie jakości usług głosowych i transmisji danych 3G.