Telekomunikacja Polska wprowadza pakiety usług znacząco obniżających – od 23 proc. do 50 proc. – koszt połączeń międzynarodowych i do sieci komórkowych dla osób korzystających z telefonii internetowej.
Telefonia internetowa jest znacznie tańsza niż tradycyjna. Jej klienci miedzy sobą rozmawiają bezpłatne, a w zależności od planu (na okrągło lub tanie rozmowy) nie płacą nic lub 12 groszy za minutę połączenia na numery stacjonarne.
Od 5 sierpnia 2008 roku osoby korzystające z telefonii internetowej (plan na okrągło) mogą do 5 groszy za minutę obniżyć koszt połączeń międzynarodowych. Wystarczy zamówić pakiet „bez granic”, dzięki któremu za 54,90 zł można wydzwonić 1000 minut miesięcznie do krajów Unii Europejskiej, USA, Kanady i Australii. To aż 50% taniej niż w standardowej ofercie w planie na okrągło.
Osoby, które na rozmowy międzynarodowe poświęcają mniej czasu mogą wybrać pakiety minut międzynarodowych. Wówczas przez 120 lub 240 minut mogą taniej dzwonić na jeden z wybranych kierunków: Niemcy, Wielka Brytania, Irlandia lub USA i Kanada. Niewykorzystany kapitał minut przechodzi na kolejne 3 miesiące dla pakietu 240 minut i na 1 miesiąc dla pakietu 120 minut.
Pakiet |
Cena |
Koszt minuty |
Obniżony koszt minuty dla planu |
|
Tanie rozmowy (standardowo 12 gr/min) |
Na okrągło (standardowo 10 gr/min) |
|||
120 minut |
9 zł |
7,5 gr |
n/d |
– 25% |
240 minut |
17 zł |
7,1 gr |
n/d |
– 29% |
120 minut |
11 zł |
9,2 gr |
– 23% |
n/d |
240 minut |
20 zł |
8,3 gr |
– 31% |
n/d |
Od 5 sierpnia można również taniej dzwonić – przez 50 lub 100 minut miesięcznie – na numery komórkowe. Wystarczy wykupić pakiet minut komórkowych VoIP, w którym niewykorzystany kapitał minut przechodzi na kolejne 3 miesiące dla pakietu 100 minut i 1 miesiąc dla pakietu
50 minut.
Pakiet |
Cena |
Koszt minuty |
Obniżony koszt minuty dla planu |
|
Tanie rozmowy (standardowo 0,67 zł/min) |
Na okrągło (standardowo 0,61 zł/min) |
|||
50 minut |
20 zł |
0,40 zł |
– 40% |
– 34% |
100 minut |
38 zł |
0,38 zł |
– 43% |
– 38 % |
Już od ponad dwóch lat Telekomunikacja Polska rozwija ofertę telefonii internetowej dla klientów indywidualnych. W 2007 roku TP zdobyła 118 tys. nowych klientów tych usług, co oznacza 10-krotny wzrost w stosunku do 2006 roku. Na koniec czerwca 2008 roku z usług VoIP korzystało 176 tys. klientów TP.