Nowa, szybka i prosta w obsłudze usługa skanowania opon SnapSkan od Nokian Tyres pomoże zwiększyć bezpieczeństwo milionów ludzi na drogach. Nokian Tyres razem z siecią serwisów samochodowych Vianor wprowadza na rynek nową technologię SnapSkan. To przełomowe rozwiązanie mierzy głębokość bieżnika w czasie podróży, a następnie udostępnia wyniki analizy kierowcy. SnapSkan stworzono w oparciu o najwyższej klasy technologię skanowania 3D.
Usługa ułatwia codzienną jazdę kierowcom, jest bezpłatna, a pomiar przebiega w mgnieniu oka. Dzięki niej właściciele samochodów mają jedno zmartwienie mniej, a bezpieczeństwo milionów użytkowników dróg ulegnie zdecydowanej poprawie.
Nokian Tyres wprowadza na rynek pierwsze na świecie rozwiązanie, które wie więcej o stanie opon niż sam kierowca. Mowa tu o rewolucyjnej usłudze SnapSkan – to zupełnie nowa metoda szybkiego i skutecznego pomiaru głębokości bieżnika i sprawdzania bezpieczeństwa opony dzięki zastosowaniu technologii skanowania 3D. Zautomatyzowany najazdowy skaner sprawdza stan opon, podczas gdy kamera identyfikuje pojazd na podstawie numeru rejestracyjnego. Po zakończeniu skanowania kierowca może otrzymać bezpłatny raport ze stanu opon w wiadomości tekstowej lub za pośrednictwem poczty elektronicznej. Raport przygotowywany jest bez względu na to, którego producenta opony zamontowano w samochodzie. Co ważne, aby dokonać pomiaru, nie ma potrzeby instalacji żadnych dodatkowych urządzeń w samochodzie.
Usługa skanowania SnapSkan zostanie udostępniona w pobliżu najczęściej odwiedzanych przez kierowców miejsc, np. na parkingach. Usługa będzie oferowana we współpracy z siecią serwisów oponiarskich i samochodowych Vianor, w których użytkownicy pojazdów będą mogli również zaczerpnąć informacji o kosztach zakupu nowych, bezpiecznych opon. Technologia została opracowana we współpracy z fińskimi partnerami, firmami Futurice i Affecto. Kontrola głębokości bieżnika nie byłaby możliwa bez zastosowania unikalnej technologii skanowania 3D, opatentowanej przez firmę Sigmavision z Wielkiej Brytanii.
SnapSkan zwiększa świadomość kierowców dotyczącą stanu opon
Badania wykazały, że ok. 25% wypadków spowodowanych złym stanem opon jest związanych z głębokością bieżnika poniżej minimalnego poziomu. Opony premium i głębokość bieżnika mają istotny wpływ na bezpieczeństwo jazdy –zależy od nich na przykład droga hamowania lub odporność na aquaplaning. Korzystając z opon w dobrym stanie kierowca oraz pozostali użytkownicy drogi zyskują więcej czasu na reakcję i mają większe pole manewru. Nowa technologia skanowania SnapSkan sprawia, że monitorowanie poziomu bezpieczeństwa opon jest proste i szybkie, ponieważ informacje nt. bieżnika są przesyłane do właściciela pojazdu drogą elektroniczną. Dzięki temu zawsze wiadomo, kiedy należy pomyśleć o zmianie opon.
– Bardzo dużo osób nie ma pojęcia o stanie swoich opon. Z kolei próg graniczny określający konieczność ich wymiany jest dość wysoki. Chcemy wykorzystać nową technologię do zwiększenia świadomości kierowców na temat stopnia zużycia opon. Aby to się udało, dostęp do tego rozwiązania musi być tak prosty, jak to tylko możliwe– mówi Ville Nikkola, Dyrektor ds. Detalicznej Działalności Biznesowej firmy Vianor.
Nokian Tyres wprowadza branżę oponiarską w erę cyfryzacji – „Stoimy przed wielką szansą”
Nokian Tyres dąży nie tylko do opracowania opon, które są bezpieczne, przyjazne dla środowiska i zapewniają komfort jazdy, ale wprowadza także nowe usługi związane z branżą oponiarską. Idea stojąca za systemem SnapSkan zakłada szybką i łatwą promocję bezpieczeństwa na drogach wśród milionów kierowców na całym świecie.
– W niedalekiej przyszłości naszą branżę czeka dużo zmian. Do chwili obecnej sektor oponiarski pozostawał zdecydowanie w tyle za pozostałymi branżami pod względem poziomu cyfryzacji. Najwyższy czas ujarzmić technologię, która spełni potrzeby kierowców związane z oponami. Ten sektor potrzebuje odważnego pioniera– mówi Prezes i Dyrektor Generalny firmy Nokian Tyres, Ari Lehtoranta.
– Działania na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach i ochrony środowiska to nasza praca. Korzenie naszej firmy sięgają 1898 roku. Od tego czasu pozostajemy liderem branży, oferując produkty i usługi zapewniające bezpieczeństwo uczestnikom ruchu drogowego. Daliśmy światu pierwszą oponę zimową, a teraz wprowadzamy na rynek pierwszą usługę bezpośrednio informującą kierowców o poziomie bezpieczeństwa ich opon za pomocą wiadomości tekstowych lub poczty elektronicznej– dodaje Lehtoranta.
– To wspaniałe, że na rynku pojawiają się cyfrowe innowacje, które ułatwiają życie kierowcom, zwiększając jednocześnie ich bezpieczeństwo. Według Fińskiego Klubu Samochodowego i Turystycznego rozwijanie takich rozwiązań jest bardzo ważne. Technologia opracowana przez Nokian Tyres zapewnia również swobodę wyboru i pozwala obniżyć koszty, ponieważ nie wymaga instalowania drogiego dodatkowego wyposażenia w samochodzie – zaznaczył Jukka Tolvanen, Manager ds. Komunikacji Fińskiego Klubu Samochodowego i Turystycznego, w trakcie dyskusji panelowej zorganizowanej w związku z wprowadzeniem usługi skanowania SnapSkan.
Pierwszy punkt skanowania zostanie oddany do użytku przy drodze dojazdowej do parkingu podziemnego Q-Park Iso Erottaja w Helsinkach. W najbliższej przyszłości punkty skanowania powstaną także w innych miejscach w Finlandii. Z czasem będzie można je znaleźć we wszystkich punktach sieci Vianor. W nadchodzących latach usługa zostanie udostępniona również w kilku innych krajach.