W rajdach samochodowych liczą się przede wszystkim umiejętności kierowcy i możliwości auta. Jednak na znaczeniu zaczynają zyskiwać też nowe technologie, które optymalizują pracę zespołu i pozwalają zyskać cenny czas na trasie rajdu, gdzie o zwycięstwie często decydują sekundy. Najlepszym przykładem jest tutaj współpraca zespołu RMF 4RACING Team z marką Samsung Business.
Drużyna rajdowa RMF 4RACING Team zdecydowała się nawiązać współpracę z marką Samsung Business. W jej ramach wszystkie samochody floty jak i zawodnicy zespołu uczestniczący w rajdach otrzymali najnowsze urządzenia firmy Samsung. Nowoczesne rozwiązania i technologie zostały specjalnie przystosowane do potrzeb zawodów motorowych i pełnią obecnie rolę standardowego wyposażenia każdego auta RMF 4RACING Team.
Umiejętne dopasowanie technologii Samsung Business do potrzeb rajdowych wynosi nas na wyższy poziom, pozwalając osiągać lepsze wyniki sportowe. Ten projekt to pionierskie zastosowanie w świecie sportów motorowych. W dzisiejszym świecie, gdzie o sukcesie niejednokrotnie decydują niuanse, ogromne ważne jest, aby być perfekcyjnie przygotowanym do każdego startu. RMF 4RACING Team od zawsze stawiał na innowatorskie rozwiązania, współpraca z marką, która wiedzie prym w świecie technologii jest więc ogromnie ważną sprawą – dodaje Rafał Płuciennik, szef zespołu RMF 4RACING Team.
Diagnostyka samochodów w czasie rzeczywistym
W każdym samochodzie floty RMF 4RACING Team, na wysokości deski rozdzielczej zamontowane są po dwa tablety Samsung Galaxy TAB Active, które dzięki swojej odporności na wstrząsy, kurz i działanie wody doskonale spisują się w trudnych, rajdowych warunkach. Tablety są zintegrowane z najważniejszymi podzespołami w samochodach. Specjalna aplikacja na bieżąco monitoruje stan części składowych rajdówki, takich jak: obroty silnika, praca turbiny, poziom i temperatura płynu chłodzącego, ciśnienie oleju czy temperatura spalin. Dzięki temu zawodnicy mają pełny podgląd aktualnego stanu technicznego pojazdu. Kiedy w samochodzie rajdowym pewne parametry podzespołów zostaną przekroczone, wówczas zawodnik za pomocą jednego kliknięcia może poinformować serwis o zaistniałej sytuacji.
Multimedialny serwis rajdowy
W serwisie zamontowany jest specjalny ekran z zainstalowaną aplikacją serwisową, która służy do komunikacji pomiędzy samochodem znajdującym się na trasie rajdu, a zespołem mechaników. Aplikacja pełni rolę komunikatora do przesyłu informacji technicznych na temat parametrów pracy rajdówki rywalizującej w zawodach. Dla przykładu, jeśli kierowca zgłosi usterkę, informacja ta momentalnie pojawia się na ekranie w serwisie. Dzięki temu, jeszcze przed zjazdem zawodników do parku serwisowego, mechanicy mają pełną wiedzę na temat rajdówki i z miejsca mogą przystąpić do bieżących napraw. Daje to ogromny komfort pracy wszystkim osobom w zespole, pozwalając zyskać senne sekundy podczas przerwy serwisowej.
Smartwatch, czyli mobilny lekarz
Rajdy samochodowe to wysiłek nie tylko dla maszyn, ale i dla zawodników, którzy przemierzają setki kilometrów w często trudnym i wymagającym terenie. Przykładowo, podczas jazdy w pustynnych warunkach temperatury w kabinie samochodu potrafią dochodzić nawet do 60 stopni Celsjusza. W takich warunkach łatwo o odwodnienie, bądź przegrzanie organizmu. Z pomocą przychodzą tutaj smartwatch’e Samsung Gear S, które dzięki specjalnej aplikacji S Health pozwalają zbadać aktualny stan zdrowia zawodników. Monitorowanie diety i pulsu jest tu bardzo ważną rzeczą, dzięki której cały zespół wie, czy zawodnicy są w pełni sił i nic złego im nie grozi.