Polska Telefonia Cyfrowa rozpoczęła z dniem dzisiejszym świadczenie usług telefonii stacjonarnej wprowadzając na rynek nową ofertę pod nazwą „Era Domowa” i „Era Firmowa”. Umożliwia ona abonentom prywatnym i biznesowym sieci Era korzystanie z telefonii stacjonarnej działającej w oparciu o bezprzewodową infrastrukturę PTC.
Wprowadzona przez PTC usługa „Era Domowa” i „Era Firmowa” jest pierwszym tego typu rozwiązaniem oferowanym na polskim rynku. Ma ono na celu zaproponowanie klientom kompleksowej oferty telekomunikacyjnej składającej się, m.in., z telefonii komórkowej, stacjonarnej oraz szybkiego bezprzewodowego dostępu do Internetu.
W pierwszym etapie usługa dostępna będzie w 37 z 49 stref numeracyjnych odpowiadających byłym województwom i obejmie swym zasięgiem 85% ludności Polski. Docelowo usługa dostępna będzie we wszystkie 49 strefach numeracyjnych.
„Era Domowa” i „Era Firmowa”, tak jak w przypadku tradycyjnej telefonii stacjonarnej, umożliwiają nawiązywanie i odbieranie połączeń głosowych z numerami stacjonarnymi i komórkowymi zarówno w ruchu krajowym, jak i międzynarodowym. Dodatkowo, klient może również korzystać, m.in., z poczty głosowej, przekierowania na dowolny numer telefonu, prezentacji numeru rozmówcy, nie identyfikowania własnego numeru oraz SMS-a głosowego z sieci Era. Ma on również możliwość wyboru numeru stacjonarnego swojego telefonu w ramach dostępnej puli numeracyjnej.
W ofercie „Era Domowa” opłata abonamentowa zaczyna się już od 20 złotych brutto miesięcznie, a w ofercie „Era Firmowa” od 10 złotych netto. Jest to obecnie najniższy dostępny na polskim rynku abonament telefonii stacjonarnej. Koszty połączenia w „Erze Domowej” to 35 groszy brutto za 3 minuty na numery stacjonarne oraz
60 groszy za minutę na numery komórkowe. Dodatkowo, abonament zawiera pakiet 60 minut przeznaczonych na rozmowy, który wliczony jest w jego cenę. Stawki w „Erze Firmowej” to 29 groszy netto za minutę połączenia na numery stacjonarne oraz 49 groszy netto za minutę na numery komórkowe przy naliczaniu jednosekundowym.
Aby korzystać z usługi „Era Domowa” i „Era Firmowa” klient otrzymuje specjalną kartę SIM z przypisanym do niej numerem stacjonarnym. Może jej użyć ze zwykłym aparatem komórkowym. W ramach oferty promocyjnej dostępny jest, m.in., Sagem myH10L aparat stacjonarny wykorzystujący technologię GSM.
W ofercie „Era Domowa” i „Era Firmowa” dla abonenta zostaje utworzona tzw. strefa domowa lub strefa firmowa. Jest to wskazana przez klienta lokalizacja, w której chce on korzystać z usługi oraz obszar o promieniu 500 m od tego miejsca. Oznacza to, że klient, zarówno prywatny jak i korporacyjny, może używać telefonu stacjonarnego nie tylko w domu, czy biurze, tak jak w dotychczas oferowanych na rynku rozwiązaniach, ale także w ich okolicy. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu dla świadczenia usług telefonii stacjonarnej rozwiązań stosowanych w telefonii komórkowej. Korzystanie z telefonii stacjonarnej oferowanej przez sieć Era nie wymaga, tak jak w przypadku tradycyjnych rozwiązań, żadnych prac instalacyjnych związanych z układaniem kabli, czy budowaniem lini telefonicznych. Dlatego też z takiego rozwiązania mogą korzystać klienci, którzy mieszkają w miejscach, gdzie ze względu na brak infrastruktury, nie było do tej pory takiej możliwości.