Dostawcy Internetu masowo włączają telefonię IP do oferty. Już 10 dostawców Internetu oferuje telefonię IP w oparciu o platformę Inotela, a z 30 kolejnymi rozmowy o rozpoczęciu współpracy są finalizowane. Inotel SA planuje także zwiększenie ilości obsługiwanych stref numeracyjnych z 12 do 37, w odpowiedzi na zainteresowanie swoim programem resellerskim wśród providerów z całej Polski.
Dostawcy Internetu, z którymi Inotel do tej pory podpisał umowy, to: PSI Internet (Poznań), Biall-Net (Gdańsk), ISTS (Kraków), Experter (Warszawa), Baza Partner (Szczecin), Horyzont (Poznań), Omnitel (Środa Wielkopolska), Perfekt Net (Poznań), Polnetkom (Wrocław), Ramtel (Kraków). Klienci tych firm mogą dzwonić za pomocą tradycyjnego aparatu telefonicznego podłączanego do bramki VoIP lub specjalnych aparatów telefonicznych – telefonów IP.
„Z 30 innymi providerami jesteśmy obecnie na etapie finalizowania umów, a cały czas zgłaszają się do nas kolejni. W odpowiedzi na nowe zgłoszenia, planujemy w najbliższym czasie zwiększyć ilość obsługiwanych stref numeracyjnych z 12 do 37, co umożliwi nam rozpoczęcie współpracy również z providerami, którzy działają poza największymi miastami w Polsce” – mówi Przemysław Siwek, Dyrektor Sprzedaży Pośredniej w Inotel SA.
„Tak duże zainteresowanie naszą ofertą resellerską spowodowane jest faktem, że dla dostawców Internetu wciągnięcie telefonii IP do oferty to naturalny sposób na powiększenie dochodów z już istniejącej sieci. Duże znaczenie ma także wysoka jakość naszych usług oraz zainteresowanie telefonią internetową wśród klientów finalnych. Powoduje to, że nasi partnerzy polecają nas kolejnym operatorom, którzy trafiają do nas praktycznie bez działań reklamowych” – dodaje Przemysław Siwek.
W ramach swojego programu resellerskiego, Inotel dostarcza partnerom kompletne rozwiązanie umożliwiające zaoferowanie usług telefonii internetowej. Obejmuje ono: infrastrukturę sieciową, system billingowy, system CRM oraz panel dla użytkownika końcowego, który umożliwia samodzielne zarządzanie usługami przez WWW. Dodatkowo Inotel zapewnia także wsparcie we wdrożeniu usługi, w tym pomoc techniczną, szkolenia i know-how na temat sprzedaży i marketingu usług telefonii internetowej. Wszyscy partnerzy Inotela świadczą usługi telekomunikacyjne pod własną marką handlową. Mają także możliwość prowadzenia samodzielnej polityki cenowej.