piątek, 22 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Telekom Innovation Contest 2014 – światowy konkurs na najlepsze pomysły

    Zobacz również

    Po sukcesie pierwszej edycji w roku 2013 Deutsche Telekom po raz dugi organizuje międzynarodowy konkurs Telekom Innovation Contest. Kreatywne zespoły studentów, przedsiębiorcy z pomysłami na start-up, nowo powstałe start‑upy z branży IT oraz pracownicy Grupy Telekom mają czas do 11 kwietnia, aby przesłać swoje pomysły w kilku kategoriach opisanych na stronie www.telekom-innovation-contest.com. Nagrody obejmują: inwestycje o wartości do 150 000 euro, objęcie międzynarodowymi

    - Reklama -

    programami dla start-upów, sprzęt, oprogramowanie i kontakty z czołowymi decydentami Grupy Deutsche Telekom. Lista finalistów zostanie ogłoszona po zakończeniu eliminacji (na szczeblu krajowym i międzynarodowym). Wyniki eliminacji w Niemczech będzie można poznać podczas konferencji re:publica w Berlinie, a zwycięski zespół zostanie wyłoniony spośród dwunastu finalistów podczas imprezy Champions Pitch w Krakowie pod koniec czerwca 2014 roku.

    Tegoroczną edycję konkursu wspiera hub:raum, program inkubacji Grupy Telekom realizowany przez oddziały w Berlinie, Krakowie i Tel Awiwie, a także Kitchen Budapest oraz UQBATE, specjalny program dla pracowników Grupy. Wśród pozostałych sponsorów jest siedem krajowych spółek Telekom w Europie Środkowej i Wschodniej, których rolą jest koordynowanie eliminacji na szczeblu krajowym, zapewnienie nagród, a w przyszłości współpraca z finalistami i zwycięzcami konkursu.

    Zespoły złożone z dwóch (lub większej liczby) członków mogą przesyłać swoje pomysły w kilku kategoriach. Deutsche Telekom kładzie szczególny nacisk na kategorie: „Produktywność oparta na rozwiązaniach chmurowych” oraz „Media i komunikacja w przyszłości”. Inne kategorie to: „Internet przedmiotów”, „Bezpieczeństwo cyberprzestrzeni”, „Reality Data” oraz „Inteligentna energia” (Smart Energy).

    Nagrody w konkursie Telekom Innovation Contest 2014

    W roku 2014 zwycięzcy mogą liczyć na wiele atrakcyjnych nagród. Są to: inwestycje o wartości do 150 000 euro z programów inkubacji Deutsche Telekom, uzyskanie wsparcia od wysokiej rangi członków kadry kierowniczej Grupy Deutsche Telekom, sprzęt i pakiety oprogramowania, udział w międzynarodowych wydarzeniach oraz zapewnienie przestrzeni biurowej w obiektach jednego z czterech inkubatorów. Wszyscy finaliści wezmą również udział w 4-dniowym programie szkoleniowym dla start-upów, w ramach którego uczestnicy będą mogli uczyć się od ekspertów, zapoznać się z projektami badawczymi Deutsche Telekom oraz zyskać możliwość dalszego rozwijania swoich pomysłów. Zwycięski zespół weźmie udział w imprezie Long Night of Startups zaplanowanej na 6 września w Berlinie, na którą zaproszono niemal 6 000 gości.

    Taki zestaw nagród bez wątpienia przyniósł wiele korzyści zwycięzcom zeszłorocznej edycji konkursu: – Udział w projekcie Telekom Innovation Contest był ważnym krokiem dla naszej firmy; zyskaliśmy doskonałe kontakty i możliwość rozwoju naszej koncepcji na zupełnie innym poziomie – przekonuje Ivan Klimek, CEO firmy Excalibur.Program konkursu Telekom Innovation Contest 2014

    Po upływie terminu nadsyłania zgłoszeń, 11 kwietnia 2014 r., eksperci z Deutsche Telekom przejrzą wszystkie nadesłane propozycje. Zespoły, które przedstawią najlepsze pomysły, zostaną zaproszone do udziału w krajowych eliminacjach do konkursu w maju w Atenach, Bratysławie, Budapeszcie, Bukareszcie, Podgoricy, Pradze, Tel Awiwie, Warszawie, Zagrzebiu i Berlinie. W Berlinie finaliści będą musieli przekonać do swoich pomysłów panel ekspertów podczas publicznej prezentacji na konferencji re:publica (6–8 maja). Zespoły spoza Europy wezmą udział w wirtualnym etapie konkursu. Impreza Champions Pitch pod koniec czerwca w Krakowie będzie kulminacją czterodniowego programu szkoleniowego dotyczącego start-upów. W późniejszym czasie zwycięzcy będą rozwijać swoje pomysły we współpracy z krajowymi spółkami Deutsche Telekom.

    Telekom Innovation Contest w roku 2013
    W roku 2013 ponad 700 zespołów z 45 krajów przesłało 444 pomysłów. Spośród 12 finalistów z ośmiu krajów zwycięzcą została firma Excalibur ze Słowacji, która zaproponowała rozwiązanie umożliwiające uwierzytelnianie dla urządzeń mobilnych. Drugie i trzecie miejsce przypadło odpowiednio start-upowi Cubilog z Węgier oraz niemieckiej firmie Codeatelier, które zaproponowały rozwiązanie „Homee”.

    ŹródłoT-Mobile
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    II edycja Women’s Academy for Rural Innovation: 20 kobiet, które kształtują zrównoważoną przyszłość obszarów wiejskich w Europie

    Zdeterminowane i utalentowane kobiety z całej Europy przybyły do Chorwacji, aby zainaugurować drugą edycję Women’s Academy for Rural Innovation...