Wśród firm i organizacji zainteresowanych uruchomieniem w Polsce cyfrowej telewizji mobilnej w mniejszości są ci, którzy chcą rozwiązywać problemy związane z szybkim wdrożeniem DVB-H – pisze Gazeta Prawna.
Trwają testy konsumenckie, w których na dostarczonych przez czterech operatorów komórkowych telefonach można oglądać 12 kanałów telewizyjnych udostępnionych przez nadawców. Wiele wskazuje, że komercyjne wdrożenie cyfrowej telewizji może być trudne. Okazało się, że testy odbywają się w próżni prawnej. Polskie prawo nie przewiduje tej usługi. Powstaje spór o to czym jest mTV: usługą telekomunikacyjną czy rozpowszechnianiem w rozumieniu ustawy o radiofonii i telewizji. UKE i operatorzy komórkowi twierdzą, że to usługa telekomunikacyjna. Nadawcy i KRRiT optują, że jest to rozpowszechnianie – pisze dziennik.
Rozmówcy „GP” zwracają uwagę, że aby usługa odniosła sukces, musi dojść do ścisłej współpracy regulatora, nadawców i sieci komórkowych. Co oznacza, że wszyscy komercyjni uczestnicy przedsięwzięcia muszą mieć w tym interes finansowy.