Firma LG Electronics ogłosiła, że telewizory LG OLED evo już trzeci rok z rzędu uzyskały certyfikaty Reducing CO21 oraz Measured CO22, przyznawane przez organizację Carbon Trust3. Co więcej, otrzymały również etykiety środowiskowe4 Société Générale de Surveillance SA (SGS). Te wyróżnienia nagradzają wysiłki, jakie firma LG wkłada w ochronę środowiska naturalnego, odpowiedzialność społeczną i ład korporacyjny (ESG), redukując ilość odpadów z tworzyw sztucznych.
Zajmująca się globalnym doradztwem klimatycznym Organizacja Carbon Trust powstała w celu przyspieszenia działań na rzecz przyszłości z tzw. zerowymi emisjami netto, natomiast SGS jest kluczową światową organizacją, prowadzącą działalność w zakresie testów i certyfikacji produktów zgodnych z ideami zrównoważonego rozwoju oraz ochrony środowiska. Obie instytucje przeprowadziły kontrole całego procesu eksploatacji sprzętów LG – od produkcji i dostawy aż po ich utylizację.
Modele serii LG OLED evo są lżejsze i bardziej wytrzymałe dzięki zastosowaniu włókna kompozytowego5 i metalu. Materiały te przyczyniają się do zmniejszenia wykorzystania tworzyw sztucznych, a telewizory serii LG OLED evo zawierają tylko 40% plastiku stosowanego w telewizorach LCD o tej samej przekątnej ekranu. Dzięki tym staraniom firma LG ograniczyła w tym roku wykorzystanie syntetyków o 20 000 ton.
Zastosowanie włókna kompozytowego sprawiło też, że wybrane modele najnowszej serii OLED evo są o ok. 20% lżejsze niż telewizory LCD o tej samej przekątnej ekranu6, co przyczynia się do redukcji emisji CO2 również w transporcie. Dodatkowo tylne części obudowy modeli LG OLED evo, telewizory QNED oraz NanoCell wyprodukowane w 2023 r. są tworzone z wykorzystaniem syntetyków pochodzących w ponad 30% z recyklingu. Dzięki takim działaniom firma przewiduje zredukowanie zużycia tworzyw sztucznych o 3200 ton rocznie, na rzecz ponownego wykorzystania plastiku z recyklingu w produkcji samych tylko telewizorów.
Poza tym LG OLED powstają z mniejszej liczby komponentów niż konwencjonalne telewizory LCD – to efekt zastosowania technologii samoświecących pikseli, co eliminuje potrzebę stosowania osobnego systemu podświetlenia ekranu. Mniej części to również redukcja zasobów potrzebnych do produkcji każdego sprzętu oraz ograniczenie ilości plastików i odpadów elektronicznych po zakończeniu ich eksploatacji.
– Seria LG OLED evo została opracowana w celu zapewnienia nabywcom w pełni immersyjnych wrażeń z oglądania ich ulubionych treści przy jednoczesnym zmniejszeniu wpływu wszystkich cyklów życia tych produktów na otaczające nas środowisko, tak aby było bardziej zielone i zdrowsze. Firma LG nadal będzie realizować wiele inicjatyw z zakresu ESG i stosować odpowiedzialne praktyki w swojej działalności, dzięki czemu nasza pozycja lidera na rynku telewizorów OLED pozostanie niezagrożona. – Baik Sun-pil, dyrektor Działu Rozwoju Produktów firmy LG Home Entertainment
Od wejścia w 2013 roku na rynek, produkty LG OLED ciągle podnoszą poprzeczkę wprowadzając pionierskie technologie wyświetlania, takie jak OLED evo, nowatorskie formy, np. pierwszy na świecie telewizor ze zwijanym ekranem LG SIGNATURE OLED R oraz modele z elastycznym ekranem (LG OLED Flex). W tym roku, w 10-tą rocznicę powstania LG OLED, do zróżnicowanej linii telewizorów LG dołączyły nowe modele, na czele z LG OLED evo. W związku z jubileuszem dla klientów przygotowano specjalne oferty i promocje, z których będą mogli skorzystać w najbliższym czasie.
Telewizory tej serii są obecnie dostępne w 125 krajach na całym świecie. Firma LG 11 lat z rzędu notowana jest w indeksie Dow Jones Sustainability World Index (DJSI World) i przez 2 kolejne lata otrzymuje „Kompleksową ocenę A” w ocenie działań ESG i klasyfikacji Koreańskiego Instytutu Standardów ESG (KCGS).