TeliaSonera odnowiła i rozszerzyła kontrakt z firmą Ericsson, pierwotnie podpisany w 2010 roku. Ericsson będzie odpowiadał za utrzymanie zarówno sieci mobilnej jak i stałej. W rezultacie rozszerzenia kontraktu, Ericsson zwiększy swoją obecność w ośmiu nowych obszarach, co oznacza wzrost o 200%. Ericsson dostarczy tzw. Field Services dla sieci stałych i mobilnych. Zawiera się w tym m.in. instalacja, naprawa i dostawa sieci do nowych oraz obecnych klientów, zarówno w sieci pasywnej jak i aktywnej.
Charlotta Sund, szefowa firmy Ericsson w regionie północnej Europy i Azji Środkowej, powiedziała; – Rosnąca kompleksowość sieci oraz oczekiwania względem jej wysokiej jakości stawiają wysokie wymagania operatorom, by operacje przebiegały w sposób efektywny kosztowo przy jednoczesnym dostarczaniu światowej klasy jakości połączeń. Ericsson zainwestował ponad miliard dolarów w narzędzia, metody i procesy, które pomagają zwiększyć efektywność sieci. Jesteśmy zaangażowani by wykorzystać nasze zasoby i wiedzę ekspercką dla potrzeb TeliaSonery, by jej abonenci mogli cieszyć się najlepszej jakości usługą.
Od 2003 roku Ericsson był odpowiedzialny za zarządzanie działaniami terenowymi tj. utrzymanie sieci w terenie, zarządzanie sprzętem sieciowym dla TeliaSonery.