Telstra, lider wśród australijskich operatorów komórkowych, zakończyła testy demonstracyjne rozwiązań LTE Broadcast firmy Ericsson w środowisku stadionowym. Trzy dedykowane strumienie treści – transmisja wideo, powtórki i statytyki z meczu krykietowego Australia – Anglia, były na żywo dostarczane widzom. Poprzez wykorzystanie specjalnie zaprojektowanej aplikacji i urządzeń z modułami umożliwiającymi korzystanie z LTE Broadcast, uczestnicy mogli dowolnie przełączać
się pomiędzy strumieniami.
Transmitowanie pojedyńczych strumieni LTE Broadcast pozwala na dostęp do wideo nieograniczonej liczbie odbiorców – zapewniając wysoką jakość przy jednoczesnym efektywnym wykorzystaniu spectrum radiowego. W środowiskach takich jak przestrzenie publiczne, stadiony czy galerie handlowe, gdzie nasycenie subskrybentów osiąga ekstremalnie wysoki poziom, technologia LTE Broadcast to najlepszy sposób na dostarczanie niezawodnej transmisji wideo.
Mike Wright, dyrektor wykonawczy w firmie Telstra, powiedział: – Próby potwierdziły efektywne działnie LTE Broadcast w środowisku stadionowym. Zamiast 2GB danych na użytkownika, wymaganych by dostarczyć każdemu jeden kanał transmisji z gry, byliśmy w stanie obsłużyć wszyskich użytkowników trzema jednoczesnymi strumieniami, które w sumie potrzebowały 6GB danych na całą transmisję – co jasno demonstruje efektywność wykorzystania spektrum.
Bez LTE Broadcast, transmisja odbywałaby się w formie Unicast – każdy użytkownik otrzymałby własny strumień, a jakość wideo zależałaby od liczby użytkowników znajdujących się w obszarze danej komórki.
Håkan Eriksson, szef firmy Ericsson w Australia i Nowej Zelandii, powiedział: – LTE Broadcast daje wiele możliwości kreowania dodatkowych przychodów przez operatorów komórkowych i pozwala sprostać wymaganiom konsumentów na najwyższą jakość transmisji wideo niezależnie od miejsca przebywania. Wraz z naszymi partnerami, liderami branży ICT w obszarze standaryzacji i rozwoju ekosystemów, jesteśmy gotowi do komercyjnego wprowadzenia naszych rozwiązań na rynku masowym, wykorzystując do tego istniejące spektrum i sieci.
Mobility Report firmy Ericsson przewiduje, że ruch wideo w sieciach mobilnych będzie rósł o 55% rocznie aż do 2019 roku.