Obecnie większość usług bankowych nie jest przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami. Aż 90 proc. osób niedowidzących choć raz w życiu zetknęło się z oszustwem lub błędem w punkcie sprzedaży. Ta statystyka skłoniła firmę Thales do opracowania zaufanego rozwiązania, które zapewnia autonomię osobom z zaburzeniami widzenia w codziennym dokonywaniu płatności. Innowacyjna karta, która głosowo opisuje każdy krok transakcji, jest obecnie certyfikowana przez Visa i Mastercard.
Cały świat stawia na promowanie różnorodności i integracji społecznej w celu stworzenia lepszego środowiska dla każdego. We współpracy z partnerem Handsome, firma Thales wykorzystała swoje innowacje w opracowaniu kompleksowego rozwiązania w obszarze płatności. Chcąc z niego skorzystać, użytkownicy Voice Payment Card muszą zainstalować na telefonie aplikację, która będzie powiązana z ich kartą płatniczą. Przy każdej płatności aplikacja mobilna wypowie kwotę transakcji, zanim pozwoli użytkownikom zweryfikować ją za pomocą tajnego kodu.
Karta płatnicza Thales Voice Payment działa jak urządzenie, które pobiera kwotę z terminala w punkcie sprzedaży i przekazuje ją do aplikacji mobilnej przez Bluetooth. Klient może następnie usłyszeć informacje przez głośnik telefonu lub słuchawki. To jedyne w swoim rodzaju rozwiązanie będzie wkrótce dostępne w kilku bankach, które zdecydują się uwzględnić je w ofercie.
– W Thales wiemy, że innowacje mogą rozwiązać wiele problemów. Dlatego przy wsparciu Handsome1 i opierając się na kluczowej wiedzy w zakresie opracowywania bezpiecznych i wygodnych rozwiązań płatniczych, postanowiliśmy odpowiedzieć na problemy, z którymi borykają się osoby niewidome i niedowidzące. Okazuje się, że rozwiązanie to stało się przydatne również w przypadku innych osób z niepełnosprawnościami. Cieszymy się, że nasze innowacje przyczyniają się do tworzenia bardziej zrównoważonych i odpowiedzialnych rozwiązań płatniczych – powiedział Bertrand Knopf, wiceprezes ds. bankowości i usług płatniczych w Thales.
– Innowacyjna karta Voice Payment Card to przełomowy krok w kierunku przystosowania usług bankowych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, który zapewni im niezależność i bezpieczeństwo podczas płatności oraz znacznie usprawni proces transakcji. Jestem niezmiernie dumna, że korzystając z naszego wieloletniego doświadczenia z zakresu bezpiecznych płatności i łączności możemy dostarczyć tak nowoczesne i kompleksowe rozwiązanie, które w znacznym stopniu przyczyni się do integracji społecznej i ułatwi osobom niewidomym i niedowidzącym codzienne czynności – podkreśla Magdalena Nizik, Prezes Thales Polska.